وضعیت قیمتی املاک کمتر از ۱۰۰ متر

وضعیت قیمتی املاک کمتر از ۱۰۰ متر

وضعیت قیمتی املاک کمتر از ۱۰۰ متر

بررسی میدانی فایل‌های عرضه شده به بازار خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد: همچنان حجم فایل‌های بزرگ متراژ (بیش از ۱۰۰ مترمربع) نسبت به فایل‌های کمتر از ۱۰۰ مترمربع به میزان قابل توجهی بیشتر است.

🖊به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از مهم‌ترین مشکلات بازار مسکن عدم تعادل میان واحدهای عرضه شده و تقاضای موجود در بازار است. به این معناکه اگرچه حجم زیادی از تقاضای مصرفی موجود در بازار به دلیل کاهش قدرت خرید از یکسو و الگوی مناسب مصرفی از سوی دیگر به دنبال خرید آپارتمان‌های کوچک متراژ هستند اما سمت عرضه (بسازوبفروش‌ها) به دلایل مختلف از جمله ضوابط شهرسازی و بالا بودن هزینه‌های ساخت‌وساز، تمایل بیشتری به ساخت واحدهای بزرگ متراژ دارند. این روند طی سال‌های گذشته منجر به نابسامانی و عدم تعادل در بازار خرید و فروش مسکن شده است به‌طوری‌که به دلیل کمبود عرضه واحدهای کوچک متراژ، قیمت‌گذاری مالکان برای فروش آنها نیز به گونه‌ای متفاوت رقم می‌خورد.

🖊در حال حاضر نیز طی چندماه گذشته از سال جاری که بازار مسکن روند پرنوسان و پرجهشی را سپری کرده، مساله «کمبود فایل کوچک متراژ» در بازار به شدت به چشم می‌خورد. بررسی‌ها نشان می‌دهد: معدود فایل‌های کوچک و میان متراژ (کمتر از 100 مترمربع) در بازار نیز عمدتا با قیمت‌های پیشنهادی عجیب و غریب برای فروش عرضه شده‌اند. همین موضوع نیز پروسه خرید آنها را برای متقاضیان حاضر در بازار دشوار کرده است.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید