اگر اعتبار نامه هیات مدیره جدید تا ۹ آبان اعطا نشود اجازه انجام امور عادی به رییس و خزانه دار نظام

  • صفحه اصلی
  • اگر اعتبار نامه هیات مدیره جدید تا ۹ آبان اعطا نشود اجازه انجام امور عادی به رییس و خزانه دار نظام
 اگر اعتبار نامه هیات مدیره جدید تا ۹ آبان اعطا نشود اجازه انجام امور عادی به رییس و خزانه دار نظام

اگر اعتبار نامه هیات مدیره جدید تا ۹ آبان اعطا نشود اجازه انجام امور عادی به رییس و خزانه دار نظام

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با «مهندسان شهر» خبر داد:

اجازه انجام امور عادی به رییس و خزانه دار نظام مهندسی داده می شود

 

درپی رد صلاحیت علیرضا میرجعفری، رییس سازمان نظام مهندسی تهران، گفته می شود که امور این سازمان به صورت بلاتکلیف رهاشده و بسیاری از کارها روی زمین مانده است.

به گزارش «مهندسان شهر» رد صلاحیت رییس سازمان نظام مهندسی تهران در حالی صورت گرفته که بر اساس اظهارات علی ‌محمد عبدی‌ قهرودی مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، تایید صلاحیت نشدن تعدادی از کاندیداها در این دوره از انتخابات نظام مهندسی استان تهران به دلیل پاسخ استعلام از مراجع چهارگانه بوده و وزارتخانه به طور مستقل در این زمینه تصمیمی نگرفته است.

به گفته این مسئول، شکایت‌های احتمالی از انتخابات دوره نهم هیئت مدیره را هیئت‌ اجرایی تهران، دریافت و رسیدگی می‌کند و سپس فرآیند تایید انتخابات و اعطای اعتبارنامه‌ها انجام خواهد شد و درنهایت هیئت‌ مدیره جدید سازمان‌های نظام مهندسی استان تهران مستقر شده و به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

با این حال شنیده ها حاکی از آن است که به دنبال رد صلاحیت میرجعفری، رییس سازمان نظام مهندسی تهران، امور این سازمان به صورت بلاتکلیف رهاشده و به دلیل کارهای روی زمین مانده سازمان، در روند امور مربوط به مهندسان از جمله پرداخت حق الزحمه ناظر  خلل ایجاد شده است.

با اعطای اعتبارنامه ها مشکلات نظام مهندسی برطرف می شود

در همین رابطه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران درخصوص وضعیت فعلی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: پروانه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تعلیق نشده و مسئله این است که وی احراز صلاحیت نشده است.

خلیل محبت خواه در گفت و گو با «مهندسان شهر» اعلام کرد: با توجه به اینکه مهلت اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره به اتمام رسیده است، قرار بود که اعتبارنامه جدید در تاریخ 8 آبان ماه جاری صادر شود که هنوز انجام نشده و طی روزهای آینده با صدور اعتبار نامه ها، این مسائل و مشکلات برطرف می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در عین حال در پاسخ به اینکه در حال حاضر برخی کارهای سازمان از جمله امضای اسناد مربوط به واریز دستمزد مهندسان ناظر به دلیل رد صلاحیت رییس سازمان نظام مهندسی بلاتکلیف مانده است، گفت: ما از وزارت راه و شهرسازی استعلام کرده ایم و درصورتی که تا روز یکشنبه 9 آبان ماه پاسخ لازم داده نشود و یا اعتبارنامه ها صادر نشود، ابلاغ خواهیم کرد که کارهای عادی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، یعنی کارهایی که تعهدآور نباشد، انجام شود.

وی اعلام کرد: اگر صدور اعتبارنامه ها به طول بینجامد، روز یکشنبه ابلاغ می کنیم که رییس سازمان و خزانه دار طبق مجوزی که ارائه می شود، بتوانند کارهای عادی سازمان نظام مهندسی تهران را انجام دهند و در تاریخ 9 آبان ماه این موضوع را مشخص می کنیم.

صدور اعتبارنامه هیئت مدیره جدید در هفته جاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین درخصوص وضعیت اعتبارنامه ها تصریح کرد: در حال حاضر اعتبار نامه ها امضا شده اند و قرار بود که امروز این اعتبار نامه ها صادر شود که تاکنون خبری نشده و در هفته جاری به نظر می رسد که این اعتبار نامه ها صادر شود و به هیئت مدیره جدید اعطا شود.

گفتنی است؛ انتخابات نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با مشارکت حدود ۳۰ درصدی اعضا به پایان رسید که مهدی محرمی شام اسبی، بهمن مومنی مقدم، کامبیز رضوی، رضا واحدی، رامین کرمی، الهه رادمهر و الهام امینی، بالاترین آرای ماخوذه را در رشته های هفت‌گانه به خود اختصاص دادند.

نکته قابل توجه در این انتخابات، احراز نشدن صلاحیت بسیاری از کاندیداها از جمله احمد خرم  رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور، سید مهدی هاشمی رییس اسبق شورای مرکزی، علیرضا میرجعفری رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران بود.

لازم به ذکر است، پیگیری های خبرنگار «مهندسان شهر» برای مصاحبه با رییس سازمان نظام مهندسی تهران به نتیجه نرسید و وی پاسخگوی سوالات ما نبود.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید