بررسی کیفیت ساختمان

 بررسی کیفیت ساختمان

بررسی کیفیت ساختمان

نحوه بررسی کیفیت ساختمان

مهندسان شهر: با نزدیک شدن به سال جدید، بازار مسکن دچار تکاپو می‌شود و بعضی افراد در تلاش هستند تا سال جدید را در منزل جدید باشند. در این راستا لازم دیدیم نکاتی در مورد بررسی کیفیت یک ساختمان پس از ساخت را بررسی کنیم، تا بدانید هنگام خرید یک خانه یا بعد از آن باید به چه نکاتی توجه کنید.

موارد عمومی

عرض ورودی ساختمان

عرض ساختمان بیشتر در هنگام اسباب کشی قابل توجه است، اگر می‌خواهید وسایل‌تان کم‌ترین آسیب را ببیند پیش از خرید خانه عرض درهای ورودی‌، راهروها و ارتفاع سقف را در نظر بگیرید. حداقل عرض برای ورودی ساختمان 110 و حداقل عرض برای راه‎‌پله‌ها 90 سانتی‌متر می‌باشد.

ایمنی ساختمان

بررسی ایمنی یک ساختمان تمام شده به خصوص زمانی که سال‌ها از زمان ساخت آن می گذرد کار سختی است. در این مورد می‌توانید از متخصصین این کار کمک بگیرید و همچنین در صورت وجود از مالک ساختمان نقشه‌ها را درخواست کنید تا با بررسی آن‌ها از میزان ایمنی ساختمان مقابل زلزله تا حدودی آگاه شوید.

پارکینگ

اگر وسیله نقلیه دارید حتما پیش از بازدید ساختمان وجود پارکینگ را بررسی کرده‌اید اما بازدید از محل پارکینگ را در هنگام بازدید از خود ساختمان فراموش نکنید.

داخل ساختمان

آشپزخانه

دقت کنید آشپزخانه خانه‌تان نور کافی را داشته باشد، چون خانم‌های ایرانی زمان زیادی را در این محیط می گذرانند. تأسیسات آشپزخانه مانند اتصال ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، سینک، اجاق گاز اهمیت بسیاری دارند، حتما آن‌ها را چک کنید.

سرمایش و گرمایش

باتوجه به چهارفصل بودن کشور ایران حتما سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان خود را چک کنید، ممکن است شما در فصل زمستان خرید کنید و با گرم شدن هوا در تابستان به مشکل بخورید. از سالم بودن پکیج یا بخاری اطمینان کامل حاصل نمایید. در صورت وجود کانال کولر و بخاری خروجی ها را چک کنید.

نور

برای چک کردن نورگیر بودن یک خانه قبل از خرید یک بار در نور روز از خانه دیدن فرمایید یک بار در شب تا میزان نوری که در طول روز وارد خانه می شود را متوجه شوید.

کف پوش و دیوارپوش

در مورد جنس پوشش کف و دیوار ساختمان علاوه بر زیبایی آن که قابل توجه است، جنس و نحوه‌ی نگه داری آن هم مهم است.

بالکن

بالکن یک ساختمان اگر کنار آشپزخانه باشد، کمک زیادی به خانم خانه خواهد کرد، هم از لحاظ پخت و پز هم می تواند محل مناسبی برای پروش گل و گیاه و ارتباط با طبیعت باشد.

توجه داشته باشید که اگر نکات بالا را بررسی نمایید تا سال ها از بابت سقف بالای سرتان خیال تان راحت خواهد بود.

 

 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید