آغاز تشکیل پرونده برای بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل بوشهر

  • صفحه اصلی
  • آغاز تشکیل پرونده برای بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل بوشهر
آغاز تشکیل پرونده برای بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل بوشهر

آغاز تشکیل پرونده برای بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل بوشهر

نقل از میزان:

حمید حیدری‌بریدی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص آخرین وضعیت منازل مسکونی سیل زده استان بوشهر پس از سیلاب اخیر بیان کرد: بعد  از وقوع سیلاب در مناطقی از استان بوشهر از جمله دشتستان، گناوه و دیلم ۱۵ نفر از اکیپ فنی تخصصی کارشناسان بنیاد مسکن برای ارزیابی در منطقه حضور پیدا کردند.

وی در توضیح جزئیات ارزیابی‌های اولیه اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته ۶۵۰ واحد احداثی و ۷۵۰ واحد تعمیری هستند و لوازم خانه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی نیز از بین رفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در ادامه تاکید کرد: در هفته جاری هیئت دولت برای پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض به واحد‌های مسکونی آسیب دیده تصمیم گیری خواهد کرد.

حیدری در مورد میزان خسارت وارده به واحد‌های مسکونی استان بوشهر گفت: سیل حدود ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بخش عمران روستایی خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه عمده خسارات در حوزه رودخانه‌های فصلی بوده است، گفت: نکات پیشگیرانه در حریم رودخانه‌ها رعایت نشده است و اغلب کانال‌های دفع آب‌های سطحی، دیوار‌های حفاظتی و سیل بند‌های خاکی دچار آسیب شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر تاکید کرد: تشکیل پروند برای بازسازی و تعمیر واحد‌های مسکونی آسیب دیده پرونده آغاز شده است و افراد برای تشکیل پرونده باید به ستاد‌های در نظر گرفته در مناطق سیل زده مراجعه کنند.

بارش‌های شدید روز یکشنبه در استان بوشهر باعث جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی، و خسارت به تاسیسات منازل مسکونی، تجاری، زیربنایی و بخش کشاورزی شد و در این بین چندین نفر بر اثر سیل و ریزش آوار در شهرستان دشتستان جان خود را از دست دادند.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید