آیا ریزش قیمت‌ها در بازار مسکن جدی است؟

  • صفحه اصلی
  • آیا ریزش قیمت‌ها در بازار مسکن جدی است؟
آیا ریزش قیمت‌ها در بازار مسکن جدی است؟

آیا ریزش قیمت‌ها در بازار مسکن جدی است؟

به گزارش مهندسان شهر:

گزارش‌های میدانی در این مناطق گران‌قیمت نشان می دهد که این روزها مشتری خاص در بازار نیست اما از سوی دیگر برخی از نوسان‌گیران و معامله گران با در دستور کار قرار دادن ترفندهای خاص مانع از ریزش قیمت‌های غیرطبیعی شده اند.

🖊برخی از کارشناسان نیز معتقدند که قیمت مصالح ساختمانی با سرعت بالایی در حال افزایش است و بر این اساس نمی‌توان توقع داشت قیمت‌ها در مناطق مختلف تهران کاهش یابد اما می‌توان انتظار کاهش قیمت در واحدهای مسکونی بالاتر از متوسط و لوکس را در بازار داشت.

🖊مهدی سلطان محمدی، کارشناس بازار مسکن در این خصوص گفت: قیمت تمام شده مسکن رو به افزایش است و در زمانی که نرخ مصالح ساختمانی افزایش می یابد نمی توان انتظار کاهش قیمت ها در بازار مسکن را داشت، آنچه رخ می دهد کوچ سرمایه گذاران از بازار مسکن است و این امر خود سبب می شود آهنگ رشد قیمت ها در بازار کندتر شده و مسکن رشدی کمتر را نسبت به سال های قبل تجربه کند.

🖊 در این راستا کاهش انتظارات تورمی نیز مهم تلقی می شود. بسیاری معتقدند با کاهش انتظارات تورمی، سرمایه گذاران تمایل چندانی را نسبت به سرمایه گذاری در بازار ملک که بازاری بلندمدت است، نشان نمی دهند و همین امر عامل پیشگیری از رشد شدید قیمت هاست.

 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید