اجبار بانک‌ها برای پرداخت منابع به طرح جهش تولید مسکن

  • صفحه اصلی
  • اجبار بانک‌ها برای پرداخت منابع به طرح جهش تولید مسکن
اجبار بانک‌ها برای پرداخت منابع به طرح جهش تولید مسکن

اجبار بانک‌ها برای پرداخت منابع به طرح جهش تولید مسکن

به گزارش مهندسان شهر، میزان منابع حدود ۱۸ درصد تسهیلاتی است که بانک‌ها در سال ۹۹ به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کردند. نکته در این است که سهم بخش مسکن از تسهیلات پرداختی سال گذشته ۵.۵ درصد بوده و بیشتر افراد حقیقی و حقوقی که تسهیلات گرفتند برای تامین سرمایه در گردش بوده است. با کنار هم قرار دادن دلیل گرفتن تسهیلات و آنچه بانک‌ها در طرح جهش تولید مسکن به آن مکلف شده‌اند، می‌توان به این نتیجه رسید که در سال‌های اجرایی شدن این طرح دست بانک‌ها برای ارایه تسهیلات به بخش‌های دیگر اقتصادی تقریبا بسته می‌شود، چراکه بیشتر منابع به سمت طرح جهش تولید رفته است.

البته که تنها نگرانی کارشناسان از این طرح، بسته شدن دست بانک‌ها برای ارایه تسهیلات نیست و خلق پول پرقدرت نیز به عنوان یکی از تبعات این طرح برشمرده می‌شود، مانند آنچه در دوران مسکن مهر رخ داد. اگرچه که نظر وزیر راه و شهرسازی متفاوت است.

بیشتر بخوانید: تکلیف بانک‌ها برای تخصیص ۳۶۰ هزار میلیارد تومان منابع به بخش مسکن

رستم قاسمی با بیان اینکه بانک‌ها مکلف شدند ۳۶۰ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار بخش مسکن قرار بدهند، گفت: «با توجه به اینکه تولید یک میلیون مسکن در سال نیازمند ۳۰ میلیون تن سیمان و ۱۰ میلیون تن فولاد است، بنابراین مشکل مصالح برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور وجود ندارد و باید به تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارتخانه در حوزه حمل و نقل و مسکن و شهرسازی، پرداخت.»


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید