اختصاص 20 درصد از تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده اصفهان

  • صفحه اصلی
  • اختصاص 20 درصد از تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده اصفهان
اختصاص 20 درصد از تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده اصفهان

اختصاص 20 درصد از تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده اصفهان

به گزارش مهندسان شهر، عباس رضایی در هشتاد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری، افزود: باید حداکثر تا ۱۵ روز آینده کمیته ای با عنوان “کمیته تامین زمین” با مسولیت مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان تشکیل و ۳۰۰ هکتار زمین مورد نیاز طرح “ویژه مسکن” در استان فراهم شود.

استاندار اصفهان با اشاره به وظیفه تامین مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی بر اساس قانون مجری، تاکید کرد: انجام این کار نیاز به همراهی و تعامل همه سازمان دارد.

رضایی گفت: اعضای کمیته تامین مسکن استان به استناد به مصوبه این شورا و قانون مسکن باید زمین‌های مورد نیاز را با کمک فرمانداران و شهرداران و دیگر سازمان های مربوطه استان تا ۱۵ روز آینده شناسایی کنند و گزارش اقدامات خود را به صورت مرتب به استانداری ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: کار جهادی در این زمینه لازم است و اعضای این کمیته باید با قوت، قدرت و بدون در نظر گرفتن منافع سازمانی در این زمینه اقدام کنند تا در حد امکان از مهاجرت بیشتر به کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ استان جلوگیری کنیم و مسائل هر شهری را در همان شهر بررسی کنیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: بانک‌های دولتی و خصوصی استان بر اساس قانون موظف به اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات خود به تامین مسکن هستند.

 

رضایی با تاکید بر ایجاد جاذبه های لازم برای ساکنان شهری، اظهار داشت: فراهم نمودن امکانات و جاذبه های شهری از مهاجرت بیشتر به کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ استان جلوگیری می کند.

استاندار اصفهان با اشاره به تاکید رییس جمهوری مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و ضرورت همراهی و تلاش همه مسوولان استان برای اجرایی شدن این طرح، اظهار داشت: سهم استان در طرح دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، ۷۰ تا ۸۰ هزار واحد است که اجرایی شدن آن نیاز به عزم جدی و همدلی با مردم دارد.

در هشتاد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان مباحث و مصوبات مختلفی درباره احداث مسکن برای اقشار مختلف مردم مانند ایثارگران و محرومان مطرح و درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری از تدوین طرح ویژه مسکن خبر داده و گفته است: ساخت سالیانه یک میلیون دستگاه مسکن در دستور کار خواهد بود.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پرجمعیت کشور بشمار می‌آید.

 

منبع: ساختمان آنلاین


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید