ارسال و تایید صددرصد نقشه‌های ساختمانی به‌ صورت الکترونیکی با همکاری نظام‌مهندسی

  • صفحه اصلی
  • ارسال و تایید صددرصد نقشه‌های ساختمانی به‌ صورت الکترونیکی با همکاری نظام‌مهندسی
ارسال و تایید صددرصد نقشه‌های ساختمانی به‌ صورت الکترونیکی با همکاری نظام‌مهندسی

ارسال و تایید صددرصد نقشه‌های ساختمانی به‌ صورت الکترونیکی با همکاری نظام‌مهندسی

نقل از مهندسین نیوز:

تایید تمام نقشه‌ های ساختمانی به‌ صورت الکترونیکی
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از تهیهو ارسال و تایید صددرصد نقشه‌های ساختمانی به‌ صورت الکترونیکی با همکاری نظام‌مهندسی خبر داده است.
غلام‌رضا جانقربان با اشاره به تلاش شهرداری در توسعه ارائه خدمات غیرحضوری، بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با نظام‌مهندسی تنظیم‌ شده است که در راستای آن نقشه‌های ساختمانی به‌ صورت الکترونیکی طراحی، تائید و ارسال می ‌شود.
وی با عنوان اینکه نقشه فیزیکی تنها برای پارکینگ و بعد از ساخت استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر برای تائید پارکینگ که می ‌خواهند کمیسیون ماده ۱۰۰ یا تفکیک طبقات را طی کنند نقشه‌های فیزیکی وجود دارد که در ماه ‌های آینده این‌ ها هم به‌ صورت الکترونیکی بارگذاری خواهد شد.
وی ادامه‌ داد: ارسال و تائید غیرحضوری نقشه‌های ساختمانی انتهای سال نود و هشت اجرایی گردید و در حال حاضر صد درصد نقشه‌های ساختمانی در مراحل تولید، تائید و ارسال و کنترل به‌ صورت الکترونیکی از طریق دفاتر نظام‌مهندسی انجام می‌ گردد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اظهار داشت: تایید اولیه گروه ‌های معماری و سازه و محاسبات نظام‌مهندسی به‌ صورت الکترونیکی انجام می ‌گردد و تائید نهایی با ضوابط و دستور نقشه توسط معاونت شهرسازی انجام می ‌گردد و در حال حاضر نیز به‌ جز نقشه اجرایی بعد از ساخت و نقشه پارکینگ هیچ نقشه دیگری به‌ صورت فیزیکی نباید وارد شهرداری شود.
جانقربان به پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری هم اشاره کرد و گفت: در بعضی از پروژه‌های بسیاری سنگین ظرفیت ‌های لازم در استان برای طراحی و بازطراحی وجود ندارد و از مشاورهای قوی استفاده می ‌گردد که بعضی‌اوقات این نقشه‌ها به علت حجم سنگین پروژه به‌ صورت فیزیکی ارسال و تائید می‌ گردد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید