اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

  • صفحه اصلی
  • اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان
اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

مهندسان شهر : طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد . سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها در پی درخواست اصلاح قانون و حفظ شأن و استقلال جامعه مهندسی و سازمان از مجلس درخواست دارد قانونی جامع‌نگر، دقیق و همه جانبه تدوین گردد .

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد: قانون جدید نظام مهندسی و کنترل ساختمان در صورتی که بدون اخذ نظرات کارشناسی و بدون حضور کلیه ذی نفعان تصویب شود تبعات نامطلوبی برای صنعت ساختمان خواهد داشت.
مجتبی فرهمند در جمع برخی از خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: از نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم در اصلاحیه قانون به حفظ استقلال و مدنیت این نهاد مدنی توجه داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ادامه داد: قطعا تعریف دقیق و منطقی رابطه سازمان نظام مهندسی به عنوان یک نهاد مدنی و دولت نقش بسیار مهمی در آینده خواهد داشت.

وی با عنوان این‌که آینده شغلی همه مهندسین با این قانون تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: تغییرات زیادی در قانون نظام مهندسی اعمال شده است که می‌بایست با نگاهی جامع‌تر به آن پرداخته شود تا همه ابعاد فنی، تخصصی و اجرایی آن بررسی گردد تا کم‌ترین تبعات را برای جامعه مهندسین به همراه داشته باشد.

 

منبع: فارس

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 1
  • Image
    محمد
    1/3/2022 3:49:13 AM

    در نظام مهندسی اراک ، یکی از مهندسان مجری به نام تقوایی ۴ تا شرکت مجری حقوقی داره، وقتی تعرفه مجری برای کار 14 سقف حدود متری180000 تومنه و ایشون متاسفانه میره اون کار رو با متری 25000 تومن برمیداره ، این کارش خیانت به جامعه مهندسی شهر ماست ، با این مدل رفتارها چطور میشه توقع داشت که خدمات مهندسی شآن و جایگاه خودشه پیدا کنه . واسه اینه که باید سامانه ارجاع کار مجریان نظام مهندسی ایجاد بشه و مجری ها به نوبت کار بگیرند و هر مجری سالی ۱ سهمیه کار داشته باشد تا شاهد مفت زنی کارها توسط برخی مجریان یا بیکاری سایر همکاران مجری نباشیم .


نظر خود را ثبت کنید