افق بازار مسکن پس از انتخابات ۱۴۰۰

افق بازار مسکن پس از انتخابات ۱۴۰۰

افق بازار مسکن پس از انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش مهندسان شهر:

افق بازار مسکن پس از انتخابات ۱۴۰۰
 یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: رکود فعلی بیش از آنکه نشان‌دهنده روند کاهشی در بازار مسکن باشد، نمایانگر عبور از یک دوره گذار است؛ عواملی همچون تردید فعالان بازار، موضوع برجام و انتخابات ریاست جمهوری به کاهش معاملات منجر شده اما تورم عمومی به عنوان یک عامل بازدارنده در پایین آمدن قیمت‌ها عمل می‌کند.

 مهدی سلطان‌محمدی اظهار کرد: در ماههای گذشته حجم معاملات مسکن به شدت کاهش پیدا کرده و این چند علت دارد؛ یکی اینکه به طور طبیعی در ماههای فروردین و اردیبهشت بازار در حالت تردید به سر می‌برد و هنوز توازن نیروهایی که در جهت بالا بردن و پایین رفتن قیمت عمل می‌کنند برقرار نشده است. اپیدمی ویروس کرونا و تعطیلی بنگاههای املاک هم عامل دیگر افت معاملات بود.

وی افزود: مساله سوم به بحث برجام مربوط می‌شود که تغییر چشم‌اندازی به وجود آورده و احتمال توافق زیاد است. اما بازار، تحلیلی درخصوص جزئیات توافق ندارد و همین موضوع، تصمیم گیرندگان بازار مسکن در بخش عرضه و تقاضا را تحت تاثیر قرار داده است.

مالکان دیگر مسکن اجاره نمی دهند!

البته در حال حاضر بسیاری از مستاجران معتقد هستند مالکان خود در این روز‌ها کمتر واحدی برای عرضه می گذارند که همین باعث نگرانی برخی از مردم شده است.

براساس این گزارش وحیدی یکی از مستاجران دراین رابطه با بیان اینکه هنوز بعد از گذشت یک ماه نتوانسته ایم واحد مورد نظر خود را پیدا کنیم، گفت: متاسفانه وضعیت بازار اجاره بسیار نابه سامان شده وهر مالکی برای خود یک اجاره خارج از عرف تعیین می‌کند.

او ادامه داد: بسیاری از بنگاه‌ها هم اعلام می‌کنند که مالکان منتظر تعیین سقف اجاره هستند و تا زمانی هم که اعلام نکنند پای معامله نمی‌آیند.

فرازی مستاجری دیگر با تاکید بر اینکه هم اکنون قیمت‌ها در بخش اجاره نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: با وجود آنکه سال گذشته دولت سقف نرخ اجاره تعیین کرده بود، اما موجر ما بیش از ۴۰ درصد قیمت اجاره‌ها را افزایش داد و امسال هم بنا دارد بیش از ۶۰ درصد قیمت را افزایش دهد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید