افول خانه‌سازی در تهران

افول خانه‌سازی در تهران

افول خانه‌سازی در تهران

به گزارش مهندسان شهر، آمار‌های رسمی نشان می‌دهد در زمستان گذشته، تعداد واحد‌های پیش‌بینی شده برای تولید در تهران ۲۳.۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است؛ با توجه به دوره یک تا دو ساله مورد نیاز برای تولید مسکن، بی‌رغبتی سازندگان تهرانی می‌تواند از اواسط امسال به کاهش محسوس عرضه مسکن نوساز در بازار پایتخت منجر شود.

 پس از جهش ۶۰۰ درصدی میانگین قیمت مسکن در شهر تهران و به‌دنبال تداوم تورم سنگین در بازار زمین و مصالح ساختمانی، وضعیت بازار و تولید مسکن به‌گونه‌ای شده که سازندگان کمتری در تهران برای آغاز پروژه خانه‌سازی جدید رغبت نشان می‌دهند.

براساس آخرین آمار‌های رسمی از وضع صدور پروانه‌های ساختمانی در مناطق شهری، در زمستان گذشته تعداد واحد‌های پیش‌بینی شده برای تولید در تهران ۲۳.۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده درحالی‌که برای سومین فصل پیاپی، در سایه کاهش استقبال از تولید مسکن در شهر تهران، روند ساخت‌وساز مسکونی در شهرستان‌ها افزایشی و در زمستان ۹۹ نیز ۱۴.۲ درصد نسبت به سال قبل از آن بیشتر شده است.

بررسی نتایج طرح گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده در شهرداری‌های سراسر کشور در فصل زمستان سال۱۳۹۹، حاکی است؛ در این فصل، ۱۳ هزارو ۳۴۶ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان در شهرداری تهران، پیش‌بینی شده که اگرچه نسبت به فصل پاییز ۱.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد، اما در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته ۲۳.۹ درصد کاهش داشته است. همچنین در این فصل مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان شهر تهران ۲ میلیون‌و ۳۵۲ هزار مترمربع بوده که نسبت به فصل گذشته ۵.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۲۴.۳ درصد کاهش داشته است.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید