انتصاب های سوال برانگیز در بنیاد مسکن

انتصاب های سوال برانگیز در بنیاد مسکن

انتصاب های سوال برانگیز در بنیاد مسکن

به گزارش مهندسان شهر، ۱۴ شهریور ماه در مصوبه‌ای که به امضای قاسم رستمی وزیر راه و شهرسازی و حسین روحانی نژاد رئیس شورای مرکزی این بنیاد رسیده است، محمد سعیدی کیا، محمدرضا شاملو و اکبر نیکزاد به عنوان اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن انتخاب شدند.

این اسامی چهره‌های آشنایی برای حوزه مسکن و نهاد‌های عمومی کشور هستند که همین امر شائبه سیاسی و سهم دهی بودن این انتخاب‌ها را تقویت کرده است.

مصوبه اخیر بنیاد مسکن درحالی است که بسیاری انتظار داشتند چهره‌های کارآمد، عملیاتی، جوان و پرانگیزه در راس مهم‌ترین نهاد عمومی موثر و فعال در حوزه مسکن سازی قرار بگیرند.

همچنین برخی گزارش‌ها حاکی است مدیران ارشد این نهاد یا افراد تعیین کننده در این فرایند، به جای تمرکز بر مساله تخصصی مسکن، جلب رضایت یا حمایت چهره‌ها و جریان‌های سیاسی را مدنظر داشته اند.
این گزاره از این رو تقویت شده است که برخی از چهره ها، خود از مدعیان حوزه مسکن سازی بوده و برپایه همین ادعا، راه را بر نیرو‌های جوان تر، با انگیزه و با طرح‌های نوین و کارساز، بسته اند.

آیت الله رئیسی در نخستین گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم، ساخت یک میلیون مسکن را جزو وعده‌های قابل تحقق و عملیاتی دولت دانست. اکنون به نظر می‌رسد بنیاد مسکن با این انتصاب‌ها از اهداف دولت فاصله گرفته است.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید