انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت 3 هزار واحد مسکونی در گلستان

  • صفحه اصلی
  • انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت 3 هزار واحد مسکونی در گلستان
انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت 3 هزار واحد مسکونی در گلستان

انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت 3 هزار واحد مسکونی در گلستان

به گزارش مهندسان شهر به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان:

برای تامین مسکن برای خانواده ها و اقشار نیازمند استان گلستان قرار بر ان شد که 3هزار واحد مسکونی تاسیس شود

با کمک بنیاد مسکن شاهد اتفاق خوبی در سال گذشته بودیم امسال نیز از محل مسکن محرومین تعداد ۳ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن و سازمان مدیریت منعقد شد که یک‌هزار و ۵۰۰ واحد آن مربوط به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است که همین امر باعث شده که اقشار کم بضاعت صاحب خانه شوند

یحیی خمر که در یکی از محله‌های محروم روستای «للدوین» استان گلستان زندگی می‌کند در گفت و گو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: حدود پنج الی ۶ سال است که با پسر و عروسم در روستای للدوین زندگی می‌کنیم متاسفانه شرایط زندگی در این مکان برایم بسیار ست است نه یخچال برای نگهداری مواد غذایی و نه پنکه برای خنک کردن خودمان داریم شرایط برای ما بسیار ست است.

من نگهبان هستم و حقوق ماهانه‌ام حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان است وضعیت مالی بنده بسیار خراب است و دارای معلولیت از ناحیه پا هستم و تحت پوشش سازمان بهزیستی نیستم تنها همسرم تحت پوشش است خودم حدود هفت ماه است که اقدام کردم ولی هنوز خبری نشده است و متاسفانه هنوز هم کسی برای تحقیق از منزل ما نیامده است تا زندگی و مشکلات ما را ببینند.

ما حتی برای گرم کردن خودمان در زمستان بخاری نداریم و با یک پیک‌نیک خودمان را گرم می‌کنیم به نظر شما با این وضعیت و گرانی‌ها می‌توان با حقوق ماهی ۶۰۰ هزار تومان زندگی کرد خواهش می‌کنم مسوولان رسیدگی کنند.

* انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت 3 هزار واحد مسکونی در گلستان/ اشتغال بیش از 6هزار شغل در گلستان

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در حوزه تامین مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد تصریح کرد: با کمک بنیاد مسکن شاهد اتفاق خوبی در سال گذشته در سطح استان گلستان بودیم در سال جاری نیز از محل مسکن محرومین تعداد ۳ هزار واحد تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و سازمان مدیریت منعقد شد که یک‌هزار و ۵۰۰ واحد آن مربوط به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است که تمام تلاش ما بر این است که واحدهای مسکونی را هرچه سریع‌تر با کمک‌های بلاعوض تحویل خانواده‌های مددجو دهیم.

عیسی بابایی درخصوص سهم اشتغال کمیته امداد گلستان ابراز کرد: در سال گذشته بیش از ۲۵ درصد سهم اشتغال استان گلستان را کمیته امداد استان رقم زد و بیش از ۵ هزار شغل را ایجاد کرد انتظار داریم که در سال جاری نیز به بیش از ۶ هزار شغل برساند با اعتباری نزدیک به ۱۷۷ میلیارد تومان به خانواده‌های تحت پوشش یک درآمد باثبات را رقم بزنیم.

وی افزود: در حوزه اشتغال برای کسانی که دارای یک کارگاه تولیدی هستند و یا کسب و کاری دارند و می‌توانند از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، نیرو به کارگیری کنند می‌توانند از بسته‌های تشویقی کمیته امداد بهره‌مند شوند.

*ارائه تسهیلات 50 میلیونی با بازپردات هفت ساله به مددجویان گلستانی

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان ادامه داد: این افراد می‌توانند به ازای هر فردی که در کارگاه مشغول به کار کنند از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه چهار درصدی با بازپرداخت هفت ساله بهره‌مند شوند و یا می‌توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی نیز بهره‌مند شوند به این گونه که کمیته امداد برای هر فردی که تسهیلات اشتغال را صاحب کار از کمیته امداد نگیرد ما می‌توانیم به ازای هر نفر نیرو، دو سال حق بیمه این افراد را پرداخت کنیم.

بابایی در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن افراد دارای معلولیت به خبرنگار فارس از گرگان گفت: طبق اساس‌نامه و اسناد بالادستی، متولی خانواده‌هایی که دچار معلولیت هستند بر عهده سازمان بهزیستی است اما در زمینه اقتصادی نیز کمیته امداد امام خمینی (ره) ابلاغ کرده است که به سرپرست خانواده و یا یکی از اعضای خانواده که دچار بیماری خاص است برای این خانوارها شرایط خاصی که لحاظ شده بود در نظر گرفته نشود در صورتی که نیازمندی احراز شد بر اساس تبصره 14 این افراد تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.  

*توزیع یکهزار و 100 دستگاه بخاری به افراد تحت پوشش کمیته امداد در گلستان

مدیرکل کمیته امداد گلستان اظهار کرد: اکنون ما ۸۰ هزار خانوار را در سطح استان گلستان حمایت می‌کنیم و در حد توان هم از ظرفیت کمک‌های دولتی و هم از ظرفیت خیرین در این زمینه استفاده می‌کنیم.

وی افزود: کمیته امداد استان گلستان به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد که وسایل گرمایشی نداشتند تقریبا تعداد یک‌هزار و ۱۰۰ دستگاه بخاری توزیع کرده است.

* شهرداری موظف به جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر است

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی گلستان در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن افراد دارای معلولیت به خبرنگار فارس از گرگان گفت: وقتی خانواده‌ای می‌خواهند وارد چرخه مستمری‌بگیری قرار بگیرند یک زمان باید سپری شود تا اطلاعات در سامانه آپلود شود.

معصومی در خصوص جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر ابراز کرد: شهرداری با هماهنگی نیروی انتظامی موظف به جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر است و در یک مجتمع اردوگاهی که زیر نظر فرمانداری است این افراد را انتقال دهد و کمیته امداد و بهزیستی و اداره کار و امور اجتماعی، شهرداری و دادگستری نظارت کنند که این افراد جمع‌آوری شده مربوط به کدام جامعه هدف می‌شوند و هر نهاد موظف به رسیدگی و ساماندهی است.

وی با بیان اینکه وظیفه جمع‌آوری متکدیان بر عهده سازمان بهزیستی نیست، ابراز کرد: جمع‌آوری متکدیان خیابانی بر عهده شهرداری است در صورتی که این افراد از جامعه هدف بهزیستی باشند به این امر رسیدگی می‌کنیم.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید