اولویت سازمان نظام مهندسی ساختمان، در نظارت توجه به کیفیت و مقاوم سازی

  • صفحه اصلی
  • اولویت سازمان نظام مهندسی ساختمان، در نظارت توجه به کیفیت و مقاوم سازی
اولویت سازمان نظام مهندسی ساختمان، در نظارت توجه به کیفیت و مقاوم سازی

اولویت سازمان نظام مهندسی ساختمان، در نظارت توجه به کیفیت و مقاوم سازی

به گزارش مهندسان شهر به نقل از مهندسین نیوز:

یک اتفاق مهم و خوب در سازمان نظام مهندسی قزوین!!!به منظور جلوگیری از ترافیک وتردد زیاد در سطح استان و کاهش ویروس مرموز کرونا سامانه پرتال طراحی در نظام مهندسی قزوین طراحی شده است و رییس سازمان نظام مهندسی قزوین در گفت وگویی اظهار کرد:مجموعه نظام مهندسی در راستای رسالت و ماموریت اصلی خود نسبت به رعایت مقررات ساختمان و کیفی سازی ساخت و سازها اهتمام جدی دارد و اولویت ما در نظارت توجه به کیفیت و مقاوم سازی ساختمان است.
سید کاظم مجابی، رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن اجتماعات نظام‌ مهندسی ساختمان قزوین برگزار گردید، تصریح کرد: بمنظور کاهش تردد و پیش‌گیری از انتشار ویروس کرونا سامانه پرتال طراحی در نظام‌مهندسی قزوین راه اندازی شده تا ارتباط مهندسین و مالکین را به حداقل برسانیم.
ایشان اظهار کردند: در حال حاضر دریافت و بررسی نقشه ها و طراحی در دفاتر طراحی صورت میگیرد و سپس از طریق سامانه به نظام ارسال و پس از بررسی مجدد و رفع اشکال و نواقص احتمالی و تائید نهایی به دفاتر ارسال می گردد.
در ادامه: در راه اندازی سامانه ارتباط با شهرداری به‌ عنوان نخستین استان در کشور هستیم که با طراحی این نرم افزار همه استعلام و مکاتبات بین نظام مهندسی و شهرداری، ناظران و دستگاه های متولی صدور پروانه و کنترل نقشه از طریق این سامانه صورت می گیرد.
وی با اشاره به اقدامات پژوهشی این سازمان ادامه داد: پژوهش در نظام مهندسی درحوزه صنعت ساختمان از اهمیت بالایی برخودار است و امروز در این حوزه مقالات متعددی ارائه شده و امسال نیز موضوعات مختلف پژوهشی در قالب کتاب تهیه و رونمایی شده است.
رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان قزوین با عنوان اینکه راه‌اندازی مرکز پژوهشی مدیریت شهری در تاکستان با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌ های مردم‌نهاد از دیگر اقدامات حوزه پژوهش بوده است، ادامه داد: یکی از فضاهایی که میتواند ظرفیت تشکل های مردمی را به مدیریت شهری معرفی کند مرکز پژوهشهای نظام مهندسی استان است که در این راستا به شهرداری ها استان ابلاغ شده که نظام به عنوان نهاد تخصصی در حوزه صنعت ساختمان و مدیریت شهری آماده ارائه مشاوره و همکاری است.
وی، از شکل گیری دبیرخانه صنعت ساختمان بصورت متمرکز در قزوین هم خبر داد و گفت: با نظارت دقیق نظام مهندسی نمایشگاه صنعت ساختمان به صورت کاملا تخصصی در قزوین برگزار گردید و خوشبختانه مورد توجه بسیاری از دست اندرکاران این حوزه قرار گرفت.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد موفق و خوب سازمان نظام مهندسی استان در پروژه های مسکن مهر افزود: متاسفانه در طرح اقدام ملی مسکن نظام مهندسی استان بعنوان کارگزار مدیریت پروژه کنار گذاشته شده بود که با پیگیری‌های انجام شده، نظام مهندسی استان بعنوان کارگزار مدیریت پروژه در طرح اقدام ملی مسکن در کنار سایر کارگزاری ها قرار گرفت ضمن اینکه نظام مهندسی در طرح اقدام ملی مسکن خدمات را با ۵۰درصد تعرفه ارائه میکند.
رئیس سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان قزوین افزود: پالایش متقاضیان طرح ملی مسکن در نظام مهندسی برای شش هزار متقاضی انجام شد که این کار مهم و بزرگ در شرایط کرونا در دو ماه صورت گرفت.
وی در ادامه حق الزحمه مهندسان را با توجه به ارائه خدمات در هفت رشته نسبت به سایر فعالان در حوزه مسکن بسیار پایین اعلام کرد و افزود: مهندسان نظام مهندسی با تمام مشکلات در انجام رسالت اجتماعی خود تلاش می کنند هر چند که تعرفه کشوری هم پایین است و تعرفه استان نیز حتی کمتر از کشوری تعیین شده و باید این تعرفه را واقعی تر کنیم.
مجابی از احداث مجتع فرهنگی، ورزشی، رفاهی، اداری و گردش‌گری در مساحت ۳۸هزار و ۲۸۸مترمربع در محور اسماعیل آباد خبر داد و گفت: این مجموعه پس از بهره برداری مورد استفاده عموم قرار خواهد گرفت و با حمایت مسئولان و تخصیص تسهیلات امیدواریم در ابتدای سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: نظام مهندسی استان آماده صدور دفترچه مشاوره کیفیت ساختمان است و آماده ایم به ‌صورت رایگان به ازای هر واحد شناسنامه کیفی آن را صادر کنیم.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید