بازار مسکن اشباع شده و ظرفیت ندارد

بازار مسکن اشباع شده و ظرفیت ندارد

بازار مسکن اشباع شده و ظرفیت ندارد

به گزارش مهندسان شهر:

بزرگنمايي:
🖊 یک کارشناس مسکن با بیان اینکه بازار مسکن به اشباع قیمتی رسیده و ربطی هم به عرضه و تقاضا ندارد گفت: توقف حجم کلی اقتصاد، گردش مالی بخش مسکن را مختل کرده و به این زودی ها رفع نخواهد شد.

🖊به گزارش فصل اقتصاد ، عباس زینعلی اظهار کرد: بازارهای غیرمولد در حوزه قیمتی به حالت اشباع رسیده اند. به هر حال جهش سنگینی اتفاق افتاده که باید در جایی متوقف می شد و در حال حاضر حجم اقتصاد اجازه افزایش نرخها را نمی دهد. مسکن هم در ایران و بخصوص در تهران دچار چنین حالتی شده است. عرضه و تقاضا هم در این فرآیند دخیل نیست.
وی افزود: نقدینگی فعلی جامعه اجازه ایجاد ظرفیت قیمتی در بازار مسکن را نمی دهد که به نظر من این وضعیت ادامه دار خواهد بود.

🖊این کارشناس بازار مسکن، علت ثبات این بازار پس از افت سه ماه اخیر را تحرکات شب عید دانست و گفت: به هر حال هر ساله در روزهای نزدیک به عید نوروز حجم معاملات در بازار مسکن بالا می رود که با رشد قیمتها همراه است. این مساله از فرهنگ خانوارها نشأت می گیرد که دلشان می خواهد آپارتمان خود را تبدیل به احسن کنند. امسال البته معاملات شب عید محدود به اقشاری از جامعه است که از توان مالی برخوردارند و در حالت عمومی، خرید و فروش انجام نمی شود. در واقع تقاضای جدی در بازار مسکن وجود ندارد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید