برخورد با اخلال گران حوزه مسکن

برخورد با اخلال گران حوزه مسکن

برخورد با اخلال گران حوزه مسکن

به گزارش مهندسان شهر، به منظور پیشگیری از وقوع جرائم اقتصادی در حوزه مسکن نشست هم اندیشی کارگروه ویژه طرح نظارت بر مشاورین املاک با حضور فرحبخش رئیس دادگستری، استوار زاده معاون دادستان، روسای ادارات صنعت و معدن، اداره ثبت اسناد و اداره مالیاتی و اتاق اصناف در محل دادگستری شهرستان راور برگزار شد.

در این جلسه فرحبخش رئیس دادگستری راور گفت: امروز شاهد این هستیم که برخی افراد سودجو و فرصت طلب از موقعیت‌ها و خلا‌های قانونی و ترک فعل بعضی از مسئولان در جهت منافع خود در حوزه مسکن اقدام به دلالی و سود جویی می‌کنند.

وی افزود: این اقدام آن‌ها باعث رشد افسار گسیخته قیمت اجاره و زمین در شهرستان راور شده است.

فرحبخش گفت: دادگستری شهرستان راور با هرگونه سودجویی و اخلال نظام اقتصادی در حوزه مسکن مطابق قانون بصورت قاطع برخورد خواهد کرد.

او در ادامه بیان کرد: امروز جوانان دغدغه مسکن دارند و مسئولان باید در راستای پیشگیری از گرانی مسکن قدم بردارند و با شناسایی زمین‌ها و تفکیک نمودن آن‌ها مطابق ضوابط و مقررات قانونی در اختیار قشر جوان و مستضعف جامعه قرار دهند.

در ادامه استوار زاده معاون دادستان راور گفت: دادستانی با هر گونه تخلف و جرم در حوزه مسکن برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.

وی افزود: کلیه دستگاه‌ها باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند و کلیه افراد سود جو و متخلف را که در این حوزه مرتکب جرم می‌شوند را به مراجع قضایی معرفی کنند تا با آن‌ها برخورد قانونی شود.

استوارزاده در ادامه بیان کرد: بنگاه‌های مشاور املاک در شهرستان باید دارای مجوز قانونی و کدرهگیری باشند و کلیه معاملات خود را بر اساس قیمت منطقه‌ای اعلامی از سوی مراجع قانونی تعیین کنند و از هرگونه دامن زدن به افزایش قیمت زمین و اجاره مسکن پرهیز کنند.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید