بررسی بی‌ثباتی جایگاه نظام‌مهندسی

بررسی بی‌ثباتی جایگاه نظام‌مهندسی

بررسی بی‌ثباتی جایگاه نظام‌مهندسی

به گزارش مهندسان شهر، سازمان نظام‌مهندسی هرچند نسبت به تشکل صنفی گروه‌های دیگر توانسته است جایگاه نسبی برای خود تعریف کند اما این جایگاه ثبات لازم را نداشته است و با روی کار آمدن هیئت‌مدیره ناکارآمد، محافظه‌کار و ملاحظه‌کار تنزل جایگاه این تشکل قابل‌مشاهده بوده و هرگاه هیئت‌مدیره کارآمد، مستقل و مطالبه‌گر انتخاب شده است، به‌صورت موقتی جایگاه سازمان هم ارتقا پیدا کرده است.

همین مسئله سبب شده است گاهی طیف کثیری از مهندسان قربانی مدیریت و ناکارآمدی تشکل صنفی خود شده و باران رحمت سازمان تنها بر زمین معدود مهندسانی باریده یا نگاه برابر گونه سبب توزیع درآمد مناسب بین مهندسان شده و اکثریت آنها را زیر چتر حمایتی خود قرار داده و رضایت نسبی آنها را کسب کرده است.

برآورده نشدن انتظارات عقلایی مهندسان سبب شده است که تعداد زیادی از مهندسان با عینک انتقاد به این سازمان و انتخابات هیئت‌مدیره آن نگاه کنند و بر این باور باشند که اندک سالاری در این سازمان حاکم بوده و سازمان نظام‌مهندسی نماینده و تشکل تعداد کمی از مهندسان است و تنها تعداد اندکی هستند که از عملکرد صنفی این سازمان رضایت داشته و این سازمان را نماینده خود می‌دانند.

«متأسفانه با عملکرد فاجعه‌بار هیئت‌مدیره‌های قبلی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل، وجهه سازمان و مهندسان بسیار مخدوش گردیده است به‌نحوی‌که گاهی اوقات مهندسان از معرفی خود به‌عنوان مهندس سرخورده می‌شوند.» این گفته‌های یکی از مهندسان عضو سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل است که با صراحت تمام عملکرد همه دوره‌های قبلی را از دم تیغ می‌گذراند.

«آیدین لطفی» در گفت‌وگو با ایسنا اذعان می‌کند که عدم توجه هیئت‌مدیره به شأن و شخصیت مهندس باعث می‌شود جامعه نیز به این صنف بی‌توجه بوده و با دیده تخفیف در آنها بنگرد.

به اعتقاد این عضو سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل، هیئت‌مدیره سازمان و شخص رئیس سازمان آیینه تمام‌نما و نماینده مهندسان استان قلمداد می‌شوند که شوربختانه گاهی با رفتار ناشایست خود نه‌تنها این نمایندگی را به نحو احسن به جا نمی‌آورند بلکه باعث خدشه به ساحت سازمان و همه مهندسان می‌شوند.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید