بررسی شرایط وام جدید مسکن

بررسی شرایط وام جدید مسکن

بررسی شرایط وام جدید مسکن

به گزارش مهندسان شهر، چندی پیش سقف وام مسکن به ۴۸۰ میلیون تومان رسید و حالا خبر آمده است که فروش اوراق وام جدید آغاز شده است. بر این اساس معاونت توسعه کسب و کار شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که افزایش مبالغ وام مسکن را در معاملات خود لحاظ کرده است و از این پس زوج‌های تهرانی می‌توانند ۴۰۰ میلیون تومان وام مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله را از طریق خرید اوراق تسهیلات مسکن دریافت کنند.

 

همچنین سقف اوراق وام انفرادی در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت هم زوج‌ها می‌توانند ۳۲۰ میلیون تومان و افراد ۱۶۰ میلیون تومان اوراق تسهیلات مسکن خریداری کنند که البته علاوه بر این مبالغ، وام ۸۰ میلیون تومانی جعاله هم به زوجین و افراد متقاضی وام در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تعلق می‌گیرد.

در سایر مناطق شهری هم ۲۴۰ میلیون تومان و برای افراد ۱۲۰ میلیون تومان اوراق تسهیلات مسکن قابل خرید است و زوجین و افراد متقاضی وام مسکن می‌توانند علاوه بر این ۸۰ میلیون تومان وام جعاله نیز دریافت کنند.

 

قدرت خرید وام در بازار خانه‌های نوساز

مطابق آخرین گزارش بانک مرکزی، میانگین قیمت مسکن تهران در مرداد ماه، به حدود ۳۰ میلیون تومان رسیده است و با این حساب با وام مسکن زوجین تهرانی فقط می‌شود ۱۶ متر خانه نوساز خرید.

با این وجود، وام مسکن به خانه‌هایی که تا ۲۵ سال قدمت دارند، نیز تعلق می‌گیرد و این مساله می‌تواند قدرت خرید زوج‌ها را افزایش دهد اما با وام ۴۸۰ میلیون تومانی زوج‌های تهرانی کجا می‌توان خانه خرید؟


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید