بررسی مشکلات مناطق حاشیه‌ای ابهر

بررسی مشکلات مناطق حاشیه‌ای ابهر

بررسی مشکلات مناطق حاشیه‌ای ابهر

به گزارش مهندسان شهر، مهرداد ملک‌محمدی ظهر امروز (۶ مهرماه) در جلسه با شورای اسلامی شهر ابهر، با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مولود انقلاب بوده و با دستور امام راحل در راستای حمایت از اقشار محروم جامعه و برای تهیه مسکن و ایجاد امکانات و ارائه خدمات در راستای زدودن چهره فقر از روستاها تشکیل شد، اظهار کرد: این نهاد در چهار حوزه عمرانی، عمران روستایی، معاونت بازسازی و بهسازی و حوزه مسکن شهری و شرکت‌های تابعه مشغول انجام وظیفه است.

وی با اشاره به وجود امکانات و تجهیزات و ادوات سنگین خودرویی متعلق به بنیاد در مرکز استان که فرصت مساعدی در راستای تعامل و استفاده از این توانمندی‌ها برای خدمت به شهروندان ابهری در راستای ساخت و ساز و توسعه شهری فراهم آورده است، گفت: تفکر حاکم بر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ابهر، تمرکززدایی و توجه به همه نواحی برای ساخت مسکن است.

این مسئول با یادآوری اینکه برای تولید مسکن در هر ناحیه و منطقه‌ شهر که از شرایط لازم برخوردار  باشد، آماده ارائه خدمت هستیم، تاکید کرد: تولید مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر از اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده و تحقق این موضوع نیز در سایه تعامل و همکاری با شورا و شهرداری امکان‌پذیر است.

در ادامه این جلسه، عضو شورای اسلامی شهر ابهر نیز با اشاره به اینکه باید ساخت و ساز مسکن توسط بنیاد مسکن و با هدف تمرکززدایی باشد، عنوان کرد: با توجه به اینکه مناطق حاشیه‌ای شهر بیشتر با مشکلات مسکن مواجه هستند و محرومان در یک نقطه شهر ساکن نیستند، باید با یک نگاه تمرکززدایی نسبت به این مهم توجه ویژه داشت.

روح‌الله دودانگه با تاکید بر اینکه برای تدوین سند زمین‌های قولنامه‌ای ابهر باید یک تدبیر و همکاری لازم اندیشیده شود تا بتوان به مشکلات مردم در این حوزه فائق آمد، ادامه داد: لازم است که بنیاد مسکن برای کاهش مشکل مسکن روستایی با فراهم کردن زمین‌های مناسب در حاشیه شهر نسبت به احداث مسکن برای آن‌ها اقدام کند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر ابهر نیز در ادامه این‌ جلسه با بیان اینکه چالش‌ها، معضلات و آسیب‌های اجتماعی در نواحی مختلف شهر محسوس و ملموس است و برای کاستن از این مشکلات باید همه مسئولان در یک مسیر مشترک قرار گرفته و گام بردارند، اظهار کرد: احداث مسکن برای محرومان که با کمبود یا نبود مسکن مواجه هستند، یکی از راهکارهای مناسب برای کاستن از این معضلات است.

معصومه الله‌وردی، توجه به نیازهای قشر محروم جامعه را هدفی متعالی عنوان و با اشاره به برخی محدودیت‌های قانونی برای شورا و شهرداری در ورود به برخی موارد که خارج از حیطه وظایف این نهاد است، خاطرنشان کرد: برخی از این قوانین، ارائه خدمت به شهروندان را برای ما محدود می‌کند اما علی‌رغم این موضوع با همه توان در راستای خدمت به مردم در کنار مسئولان هستیم.

منبع: ایسنا


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید