برگزاری سومین کمپوزیسیون صنعت ساختمان در مازندران

  • صفحه اصلی
  • برگزاری سومین کمپوزیسیون صنعت ساختمان در مازندران
برگزاری سومین کمپوزیسیون صنعت ساختمان در مازندران

برگزاری سومین کمپوزیسیون صنعت ساختمان در مازندران

برگزاری سومین کمپوزیسیون صنعت ساختمان در مازندران

مهندسان شهر : سومین کمپوزیسیون صنعت ساختمان با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در ساری برگزار شد . مسائل ساخت‌وساز در استان ، بافت تاریخی و هویت منطقه ، نما و کمیته نما و منظر شهری از جمله مباحثی هستند که در این کمپوزیسیون مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند .

به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران سومین کمپوزیسیون صنعت ساختمان با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با حضور جمعی از مهندسین و اساتید دانشگاه در هتل بادله ساری برگزار شد. مباحث هویت شهری، سیما و منظر، برندینگ شهری و توسعه پایدار با محوریت شهر ساری از مهمترین موضوعات این کمپوزیسیون بود.

مهندس خویی رئیس گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در این کمپوزیسیون با اظهار اینکه بی هویتی ساخت و ساز امروزه به عنوان عمده‌ترین مشکل در مرکز استان است اظهار داشت: تک بنایی ساخت و ساز شهرسازی در ساری که شهری با هویت تاریخی و فرهنگی است به لحاظ سیما و منظر دچار یک ناهماهنگی و شلختگی در ساخت و ساز کرده، که زیبنده نیست.

خانم دکترابراهیم زاده، نائب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران هم در این برنامه، سیما و منظر شهری را موضوعی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت نمای ساختمان‌ها جزء حقوق شهروندی محسوب می‌شود و مالکان بنا‌ها نمی‌توانند به سبب مالکیت، نمای عمومی شهر را به هر شکلی که می‌خواهند درآورند. باید در تعاریف این حق از مالک بنا خارج شده و به موضوعی عمومی در ساخت و ساز تبدیل شود، تا تصمیم‌سازان سیما و منظر شهری در هویت سازی شهری دچار چندگانگی نشوند.
وی تشکیل کمیته نما را در استان ضروری دانست و گفت لازم است کمیته‌های نما برای تهیه و ابلاغ ضوابط نمای شهری و در جهت اجرای مصوبه قانونی شورای عالی شهرسازی و معماری، در شهر‌های استان مازندران با مطالعه و برنامه ریزی تشکیل گردند.
فاطمه ابراهیم زاده نوایی با تاکید بر اینکه ضعف در مدیریت سیما و منظر شهری به شدت در شهر‌های مازندران حس می‌شود اضافه کرد: با وجود ۴۰ هزار مهندس ساختمان در مازندران تا زمانی که مصوباتی در خصوص سیما و منظر شهری از طریق نهاد‌های ذیربط شهری ابلاغ نشود و پشتوانه اجرایی نداشته باشد؛ نظام مهندسی صرفا به عنوان تسهیل گر و پیشنهاد دهنده می‌تواند پیگیر این موارد باشد.

این استاد دانشگاه تشکیل کارگروه‌های تخصصی در موضوعات ساخت و ساز را راهکاری برای رسیدن به الگوی مناسب سیمای شهری متناسب با هویت تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقلیمی و شهری در استان مازندران دانست.

گفتنی است: تجلیل از شرکت کنندگان در دو پنل تخصصی و اسپانسرها، ساختمان برند و معماران با اهدای لوح های تقدیر و نشان تندیس ، از بخش های سومین کمپوزیسیون صنعت ساختمان بود .

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید