تجمع مهندسان طراح و ناظر مقابل سازمان

تجمع مهندسان طراح و ناظر مقابل سازمان

تجمع مهندسان طراح و ناظر مقابل سازمان

تجمع مهندسان طراح و ناظر مقابل سازمان

مهندسان شهر: باتوجه به این که انتقادات بر شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر ادامه دارد، تعدادی از فعالان صنعت ساختمان دیروز به تاریخ 20 دی ماه 1400 با تجمع مقابل ساختمان سازمان نظام مهندسی ساختمان سعی کردند دغدغه ها و مشکلات ناشی از این دستورالعمل را به رئیس سازمان نظام مهندسی و سایر مسئولین مربوطه منتقل کنند.

 

 

باتوجه به‌ عدم برگزاری جلسات در وزارت‌خانه و کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت شرکت‌ها تا چند روز دیگر، در ادامه‌ی این تجمع هم اندیشی بین اشخاص حقوقی طراح و ناظر با مهندس کرمی ریاست سازمان نظام مهندسی با موضوع بررسی معضلات شیوه نامه جدید وزارت راه و شهرسازی انجام شد.

 

 

با وجود انتقاداتی که بر شیوه نامه جدید وارد شده است قرار بر آن بوده است که کمیته ای تشکیل شود تا بار دیگر این شیوه نامه مورد بررسی قرار گیرد، اما پیش از تشکیل این جلسه، یک شرکت اقدام به اخذ پروانه کرده  که برخلاف موضوعات شیوه نامه جدید تشخیص صلاحیت بوده است.

این شیوه‌نامه در تاریخ 1399/12/10 از وزارت راه و شهرسازی به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد، که در ابتدا به دلیل وجود تناقض با اصل قانون از طرف فعالان صنفی مهم تلقی نشد. بعد از آن نیز اصلاحیه‌هایی بر این شیوه‌نامه صادر شد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید