تلاطم معاملات در بازار مسکن مشهد

تلاطم معاملات در بازار مسکن مشهد

تلاطم معاملات در بازار مسکن مشهد

به گزارش مهندسان شهر، کارشناسان حوزه مسکن مشهد می‌گویند که بازار مسکن این کلانشهر سال پر افت و خیزی را پشت سر گذاشته و هم اکنون حجم معاملات به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

شرایط پیش رو نوید از کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن و بهبود وضعیت معاملات در این حوزه می‌دهد.

بر اساس نظر این کارشناسان قیمت مسکن در کلانشهر مشهد در ابتدای سال۹۹ روندی افزایشی داشت اما به تدریج و در ماههای پایانی سال روند نزولی به خود گرفت اما همچنان معاملات در بازار راکد و روز به روز از حجم آن کاسته شد.

هر چند نوسان قیمت و مشکلات اقتصادی را می توان از علل اصلی رکود حاکم بر بازار معاملات مسکن مشهد در سال گذشته دانست اما با وجود گران شدن مصالح ساختمانی، ساخت و سازها در این شهر روند مطلوبی داشته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت:پارسال ۹هزار و ۹۸مورد پروانه ساختمانی در فضایی به مساحت ۱۲میلیون و ۴۷۸هزار و ۳۵۸مترمربع صادر شد که در مقایسه با سال۹۸ در تعداد پروانه ها ۲۸درصد و در وسعت ۴۸درصد افزایش داشته است.

محمدرضا حسین نژاد افزود: میزان پروانه های ساختمانی صادر شده در مشهد در سال۹۸ حدود هفت هزار و ۱۳۴مورد در فضایی به وسعت هشت میلیون و ۴۲۸هزار و ۸۲۵مترمربع بود.

وی همچنین میزان پایان کارهای ساختمانی صادر شده در شهر مشهد در سال۹۹ را ۶هزار و ۹۳۱مورد و میزان پایان کارهای ساختمانی و میزان پایان کارهای ساختمانی صادر شده در سال۹۸ را هشت هزار و ۶۰۰مورد ذکر کرد که نشان از کاهش میزان صدور پایان کار سال۹۹ نسبت به سال قبل از آن دارد.

در مجموع به عقیده کارشناسان هرچند صنعت ساختمان سازی در مشهد نسبت به بازار مسکن شرایط بهتری داشته است اما رکود اقتصادی و شیوع کرونا این بازار را دچار تلاطمی کرده که شرایط خوبی را برای فعالان این صنعت به همراه نداشته است.

منبع: صداوسیما


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید