حضور مهندسین ناظر ساختمانی در مقابل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

  • صفحه اصلی
  • حضور مهندسین ناظر ساختمانی در مقابل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز
حضور مهندسین ناظر ساختمانی در مقابل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

حضور مهندسین ناظر ساختمانی در مقابل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

به گزارش مهندسان شهر به نقل از مهندسین نیوز:

مهندسین ناظر خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند
بسیاری از مهندسین ناظر با تجمع جلوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز درخواست رسیدگی به مشکلات و مطالبات خود از سازمان داشتند.
این جمعیتمیخوتهند تا مبالغی که از بابت حق نظارت مهندسین رشته های مختلف در جریان ساخت ساختمان‌ها از مالکین دریافت و به حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز واریز می گردد، به سرعت به حساب ناظرین انتقال پیدا کند  تا آنها نیز قادر به تامین نیاز های  خود باشند.
گرچه تصور جامعه از مهندسین ناظر افرادی با تمکن مالی بالا است، اما واقعیت آن است که برخی مهندسین ناظر ساختمانی درآمد چندانی ندارند و وقفه زمانی در واریز حق نظارت آنها می تواند مشکلاتی را در شرایط کنونی اقتصادی برای آنها فراهم آورد.
لذا انتظار میرود که سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز پس از دریافت مبالغ از سوی مالکین و سازندگان، در اسرع وقت و بدون فوت زمان حق نظارت را به حساب ناظرین مربوطه واریز کند تا مطالبه و دغدغه آنها مرتفع گردد، البته در صورتی که این تاخیر معنادار و بدون علل موجه باشد، نهادهای نظارتی و مدعی العموم می توانند به موضوع ورود کنند.
البته قرار گرفتن در شرایط خاص اقتصادی و افزایش روز افزون هزینه ها و کم ارزش تر شدن پول ملی میتواند علتی برای اصرار مهندسین ناظر ساختمانی برای تسریع در دریافت حقوق قانونی شان باشد، چرا که بر اساس اعلام بانک مرکزی و آمارهای موجود جابه جایی قابل توجهی در خط فقر صورت گرفته و عملاً بسیاری از اقشار متوسط جامعه نیز به سمت دهک های کم برخوردار و کم درآمد کشیده شده اند.
در هر حال مهندسین ناظر در قبال خدماتی که در جریان احداث ساختمان‌ها صورت می گیرد، هزینه های خود را دریافت میکنند و اینکه خواستار تسریع در واریز آن به حسابهای شخصی خود هستند حقی غیرقابل انکار است و امیدوار هستیم سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز در این راستا پاسخ‌گویی و شفاف سازی لازم را داشته باشد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید