حق‌الزحمه نظارت ساختمان ها بی ارزش شد

حق‌الزحمه نظارت ساختمان ها بی ارزش شد

حق‌الزحمه نظارت ساختمان ها بی ارزش شد

🎙️مهندسان شهر :
حق الزحمه ی نظارت بسیاری از پروژه ها که از سال های قبل در حساب نظام مهندسی جهت پرداخت در مدت قرارداد نظارت ماند و بی ارزش شد .
در گزارش هایی که از سوی مخاطبان مهندسان شهر تهیه شده بسیاری از ناظران پروژه هایشان که برای سال های قبل مثلا از سال ۹۴ میباشد .باقیمانده پول آن ها در حساب نظام مهندسی مانده و نسبت به تعرفه های قدیم دیگر هیچ شده است . به گفته برخی از ناظران ساختمان ها  وقتی در این سال ها مقداری از آن حق الزحمه ها به حسابشان میآید آنقدر بی ارزش است که دیگر به هیچ سودی برایشان ندارد .
✅ برخی دیگر اشاره بر این دارند که از سال های قبل پروژه در سهمیه هایشان  استعلام شده و  کارفرما موفق به اخذ پروانه نشده و این پول همچنان در حساب سازمان نظام مهندسی بلوکه است و به حساب ناظران واریز نمیشود ‌. گرچه این مبالغ بلوکه شده برای نظام مهندسی از سوی بانک ها سود دارد اما برای ناظران هیچ مقداری از آن پولی بابت اشغال ظرفیتشان واریز نمیشود
✅ سازمان نظام مهندسی در این سال ها مبالغ کلانی در حساب های خود دارد و سود های خوبی از بانک ها به حسابشان می آیند  . اما مشخص نیست که این سود ها آیا حق مهندسان است و یا مالکان . در هر صورت قطعا این سود ها  حق سازمان نظام مهندسی نمی باشد و مسئولین باید تدبیر جدی در این باره بیاندیشند و تکلیف این موضوعات را مشخص کنند .


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید