خرید و فروش امتیاز مسکن ملی غیر قانونی است

  • صفحه اصلی
  • خرید و فروش امتیاز مسکن ملی غیر قانونی است
خرید و فروش امتیاز مسکن ملی غیر قانونی است

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی غیر قانونی است

نقل از صدف 22:

اواخر سال گذشته بود وزارت راه و شهرسازی خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن را غیرقانونی اعلام کرد. البته با توجه به اینکه واجدان شرایط در آن زمان هنوز مشخص نشده بودند خرید و فروش آن هم توجیه نداشت اما به نظر می رسد با مشخص شدن وضعیت متقاضیان، فروش زیرپوستی امتیاز این واحدها نیز در جریان است.

 

گشتی در آگهی های فروش ملک در سایتهای اینترنتی نشان می دهد که خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن داغ شده است. هرچند بعضی از این آگهی ها به دلیل غیرقانونی بودن از سوی سایت مربوطه حذف می شود اما بررسیهای میدانی نشان می دهد که خرید و فروش در جریان است. مبالغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هم برای این امتیاز تعیین می شود. در بعضی آگهی ها حتی جزئیات آپارتمان مورد معامله مثل متراژ واحد، تعداد اتاقها، قیمت هر متر مربع و دیگر ویژگیها درج شده است. با این حال وزارت راه و شهرسازی هشدار داده که با متخلفان برخورد و واحد مسکونی مورد معامله را سلب امتیاز می کند.

 

از سوی دیگر به دلیل آنکه هر فرد در طول عمر خود فقط یک بار می تواند از امتیاز یارانه ای در حوزه زمین و مسکن استفاده کند، فروش امتیاز مسکن ملی با قیمتهای پایین منجر به خسارت فروشندگانی می شود که شاید دیگر هرگز نتوانند خانه دار شوند؛ زیرا قیمت زمین این واحدها بسیار پایین است و در اقساط ۱۰ ساله دریافت می شود. طبق آخرین برآورد وزارت راه و شهرسازی نرخ ساخت هر متر از این واحدها نیز ۲.۷ میلیون تومان اعلام شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر این‌که خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع است، گفت: مردم مراقب کلاهبردارها باشند.

 

خلیل محبت‌خوا  با تاکید بر اینکه خرید، فروش، واگذاری و انتقال به غیر امتیاز طرح ملی مسکن غیرقانونی است، اظهار کرد: قطعا در صورت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. به همین دلیل و با این اعلام عواقب هرگونه اقدام برعهده شخص بوده و هیچ گونه وکالتی بلاعزل از مراجع ذ‌ی‌ربط به نام خریدار صادر نخواهد شد.

 

خلیل محبت خواه با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده خرید و فروش، واحد مسکونی مورد معامله سلب امتیاز خواهد شد، گفت: به همین خاطر لازم است مردم عزیز با اطلاع از این موضوع، مراقب کلاهبرداری‌ها باشند.

 

او همچنین درباره وضعیت متقاضیانی که هنوز پیامک دریافت نکرده اند اظهار کرد: اگر متقاضیان تاکنون هیچ گونه پیامکی جهت انجام سایر امور بعدی کاری دریافت نکرده اند، هرچه سریعتر از مراجع ذیربط (محل ثبت نام طرح اقدام ملی تولید مسکن) پیگیر کارهای ادامه ثبت نام و واریز وجه باشند.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید