دلالان دارند بازار مسکن را ترک می کنند

دلالان دارند بازار مسکن را ترک می کنند

دلالان دارند بازار مسکن را ترک می کنند

یک کارشناس با بیان اینکه شاهد کاهش انتظارات تورمی و خروج دلالان از بازار مسکن هستیم گفت: ساخت و ساز در تهران افت کرده اما در شهرستانها رونق گرفته، زیرا هنوز بین توان متقاضیان و قیمتها شکاف عمیقی ایجاد نشده است. پورحاجت همچنین مدعی شد که بخش خصوصی از طرح اقدام ملی مسکن استقبال نکرده، زیرا مسئولان به بخش خصوصی اعتقاد ندارند.

🖊 فرشید پورحاجت در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اتفاقات سیاسی که طی یک ماه اخیر در دنیا رخ داد تاثیر آنی روی بازارهای ارز، طلا و بورس داشت که واکنشهای سریع نشان دادند. بازار بورس مقداری رشد کرد و بازارهای طلا و دلار روند نزولی به خود گرفتند. البته به نظر من کاهش نبود بلکه حباب بازارها شروع به تخلیه کرد.

🖊 وی افزود: معمولا تاثیر متغیرها بر بازار مسکن مقداری زمانبر است و همین ویژگی دیرپذیری این حوزه باعث شده تا تبعیت آن از شرایط اقتصاد، واقعی تر از دیگر بازارها باشد. ماه گذشته در بازارهای موازی مسکن کاهش قیمت داشتیم ولی در حوزه مسکن چندان نمود نداشت. حتی افزایش قیمت در بعضی مناطق مشهود بود؛ زیرا بخش مسکن از ساخت و ساز و تاثیر و شرایط حاکم بر اقتصاد کشور در حوزه تولید مسکن تبعیت می کند.

🖊 دبیر کانون انبوه سازان با بیان اینکه آغاز روند تخلیه حباب بازارها اتفاق خوبی است گفت: اینکه بازارهای موازی مسکن حبابشان خالی شود انتظارات تورمی را در بخش مسکن کاهش می دهد و تاثیرش در آینده به شکل کاهش معاملات سفته بازانه بروز خواهد یافت. کسانی که نظم بازار مسکن را با رفتارهای سوداگرانه به هم می ریزند در حال خروج از بازار هستند.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید