رئیس جمهور: وزیر راه و شهرسازی ساخت یک میلیون مسکن را دنبال کند

  • صفحه اصلی
  • رئیس جمهور: وزیر راه و شهرسازی ساخت یک میلیون مسکن را دنبال کند
رئیس جمهور: وزیر راه و شهرسازی ساخت یک میلیون مسکن را دنبال کند

رئیس جمهور: وزیر راه و شهرسازی ساخت یک میلیون مسکن را دنبال کند

به گزارش مهندسان شهر، آقای رئیسی در ادامه سخنانش در نخستین جلسه هیات دولت، افزود: در روز آغاز دولت به دولتمردان تاکید می‌کنم مساله مبارزه با فساد و رانت اهمیت بالایی دارد و هر آنجا که فساد و رانت وجود دارد باید شناسایی و دوستان با آن برخورد کنند به همین منظور دستورالعملی را صادر و تقدیم خواهیم کرد که بستر و زمینه فساد شناسایی و اصلاح شود.

رئیس جمهور ادامه داد: از جمله مسایلی که وعده دادیم در روز اول دولت با حساسیت دنبال شود مساله ساخت یک میلیون مسکن در هر سال است که ان شاء الله وزیر محترم راه و شهرسازی آقای قاسمی با حساسیت این موضوع را دنبال کنند و این وعده تحقق پیدا کند.

آقای رئیسی گفت: ما باید دولت صادق الوعد باشیم و در نگاه مردم به دنبال جنبه‌های رسانه‌ای نباشیم بلکه دنبال اجرا باشیم و هر آنچه که در صداقت و عمل است دیده شود، امیدواریم خداوند نیز ما را در این راه کمک کند.

رئیس جمهور افزود: این دولت با تجربیات دولت‌های پیشین و عبرت‌هایی که برای دولت ما مهم است هر آنچه لازم است باید درس بگیریم و در امور مختلف به کار بندیم و در فرمایشات مقام معظم رهبری هم هست که در موارد مختلفی مردم گله مندند و می‌گویند در هر کوی و برزنی که بهتر بود در مسایل اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجی و داخلی از عبرت‌ها استفاده می‌شد.

وی اضافه کرد: باید این عبرت‌ها برای ما که دولت جدید هستیم تکرار نشود و مشکلات رفع شود، نباید انسان از یک سوراخ دو بار گزیده شود و پشیمانی اتفاق افتد.

آقای رئیسی ادامه داد: آنچه باعث ناکامی شده باید سراغ آن‌ها نرویم بلکه باید به دنبال تحول و تغییر باشیم، ما الان دو مساله مهم در کنار مسایل دیگر داریم یکی موضوع کروناست که باید همه دستگاه‌ها آن را حل کنند و محور این کار وزارت بهداشت و درمان است، اما همه دستگاه‌ها باید کمک کنند همانطور که امروز نیرو‌های مسلح کمک می‌کنند تا این مساله حل شود، اما معتقدیم آنچه انجام شده لازم بوده، اما کافی نیست.

رئیس جمهور گفت: ما باید موفق شویم ظرف مدتی کوتاه مساله واکسیناسیون و سلامت را در کشور تضمین کنیم و این نیازمند کار مضاعف است آنچه انجام شده خوب بوده، اما حتما کافی نبوده و باید گام‌هایی برداشته شود تا به صورت فعال ظاهر شویم.

وی افزود: ما نباید در رابطه با این ویروس منفعل عمل کنیم و ببینیم خیز چندم رخ داده، متاسفانه چنین و چنان شده، بیمارستان‌ها پر شده و بعد براساس آن تصمیم بگیریم بلکه باید نگاهمان از حالت منفعل به حالت فعال تبدیل شود و پیشگیری‌ها و پیش بینی‌هایی صورت بگیرد که منجر به این شود که ما بر این شرایط و وضعیت غالب شویم و شرایط و وضعیت را متفاوت کنیم در این جهت لازم است همه دستگاه‌ها کمک کنند تا مساله کرونا که امروز مردم را رنج می‌دهد و ناراحت می‌کند برطرف شود.

رئیس جمهور گفت: پس از زیارت مرقد امام من امروز به دیدن کارکنان سازمان بهشت زهرا (س) رفتم و، چون روز کارمند بود به آن‌ها خسته نباشید عرض کردم شاید تاکنون کمتر به آن‌ها سر زده شده باشد عزیزانی که هر روز تعداد زیادی از خانواده‌های مصیبت دیده کرونا به آن‌ها مراجعه می‌کنند و شرایط خاصی دارند.

وی تصریح کرد: شرایط بسیار ویژه است و می‌تواند یک کار شبانه روزی توسط وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها صورت گیرد، کاری تحولی که نگاه جدی به مساله کرونا داشته باشد بر همین اساس دکتر مخبر افزایش واردات و افزایش تولید واکسن را با جدیت دنبال می‌کند تا شاهد تحول در موضوع کرونا باشیم، منابع مالی این موضوع نیز تامین شده است.

آقای رئیسی افزود: وزارت خارجه نیز باید به منظور رایزنی‌های لازم برای واردات واکسن وارد عمل شود و باتوجه به اینکه زمان بازگشایی مدارس در حال فرارسیدن است بخش‌های رسانه‌ای و اقناع ساز نیز باید در جهت اقناع افکارعمومی اقدام کنند.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید