رشد مسکونی در مقایسه با اداری و تجاری

رشد مسکونی در مقایسه با اداری و تجاری

رشد مسکونی در مقایسه با اداری و تجاری

رشد مسکونی در مقایسه با اداری و تجاری

مهندسان شهر: باتوجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی وضع موجود جامعه مشاهده می‌شود که قیمت واحدهای مسکونی از واحدهای اداری بیشتر شده است در صورتی که با یک بررسی اجمالی متوجه می‌شویم در بازه‌ی زمانی 10 ساله‌ی گذشته این مسئله حتی برعکس بوده و قیمت واحدهای اداری همواره از واحدهای مسکونی بالاتر بوده است.

این موضوع بسیار شایان توجه است چون نشان دهنده‌ی مسائل بسیاری از جمله تأثیر کرونا بر کسب‌وکارها می‌باشد. کرونا نه تنها بسیاری از کسب‌وکارها را از بین برده است بلکه با رواج دورکاری در این شرایط بر کاهش قیمت واحدهای اداری تاثیر گذار بوده است.

در کنار مسائل ذکر شده این را هم در نظر بگیرید که اگر بخواهید یک واحد مسکونی را به واحد اداری تبدیل کنید، با وجود در نظر گرفتن تمام ضوابط باز هم باید هزینه‌های زیادی انجام شود. این در حالی است که در هنگام فروش بازهم این واحدها قیمت پایین‌تری از واحدهای مسکونی دارند.

این مسئله در مورد واحدهای تجاری هم صدق می‌کند با این تفاوت که واحدهای تجاری هنوز هم از واحدهای مسکونی قیمت بالاتری دارند اما در طول سالیان گذشته سیر صعودی قیمت مسکونی چندین برابر قیمت تجاری بوده و رشد قیمت واحدهای تجاری با شیب کم‌تری بوده است.

 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید