رشد و ترقی در بستر همدلی و تعامل متقابل

  • صفحه اصلی
  • رشد و ترقی در بستر همدلی و تعامل متقابل
رشد و ترقی در بستر همدلی و تعامل متقابل

رشد و ترقی در بستر همدلی و تعامل متقابل

رشد و ترقی در بستر همدلی و تعامل متقابل

مهندسان شهر : همدلی و تعامل متقابل از مهم‌ترین عوامل رشد و ترقی در جامعه مهندسی کشور است . در نشست هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان و نماینده وزارت راه‌وشهرسازی نیز به ارتباط بیشتر این دو ارگان و تعامل متقابل ایشان تأکید شد .

نشست هيئت مديره سازمان با حضور نماينده وزارت راه و شهرسازي روز يکشنبه شانزدهم آبان ۱۴۰۰ در اتاق جلسات هيئت مديره برگزار گردید.
در اين جلسه که اعضاي اصلي و علی البدل هيئت مديره، بازرسان سازمان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گيلان و رئيس اداره توسعه مهندسي و کنترل کيفيت ساختمان اداره کل راه و شهرسازي گيلان حاضر بودند، در مورد ارتقاء جايگاه مهندسان و تعامل بين سازمان و وزارت راه و شهرسازی صحبت شد.
در ابتدای جلسه پارسا، رئيس سازمان ضمن عرض خوشامد و قدردانی از زحمات هيئت مديره دوره هاي پيشين بر صيانت از حقوق مهندسان تاکيد کرد.
پارسا در اظهارات خود به موضوع تعرفه مهندسان، مسئوليت مهندسان ناظر و مجری ، نقش مراجع صدور پروانه در کاهش تخلفات و ارتقاء کيفيت ساخت و ساز اشاره کرد.
در ادامه کشاورز، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گيلان نقش تعامل نزديک تر و صميمانه تر در جهت تحقق اهداف سازمان را مهم دانست.
سپس امير درود ، نماينده وزارت راه و شهرسازي و معين نظارت بر انتخابات استان گيلان ضمن تشريح جايگاه نظام مهندسي در جامعه گفت: برای دستيابی به اهداف سازمان نظام مهندسی به سطح مطلوب بايد تلاش مضاعف داشت.
وی هم چنين از مهندسان به عنوان خط مقدم جامعه ساخت و ساز ياد کرد و افزود: در فضاي همدلانه و تعامل متقابل امکان رشد و ترقی وجود دارد.
درود ضمن اشاره به اينکه سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان يک NGO کاملا تخصصی بازوی اجرايی دولت است خواستار ارائه راهکار اجرايی در کنار آسيب شناسی و شناسايی مشکلات شد و تشريح کرد با ارتباط دو طرفه بين نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی ضمن تقدير از زحمات هيئت مديره، هشت دوره گذشته اظهار اميدواری کرد فصل جديدی از همکاري و تعامل در دوره نهم باز شود.
در ادامه اعضاي هيئت مديره، بازرسان و رئيس اداره توسعه مهندسی و کنترل کيفيت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گيلان به بيان ديدگاه های خود پرداختند و در مورد آگاه سازی اعضا و مردم نسبت به مسئوليت های مهندسان ، تناسب بين مسئوليت آنها و دستمزد ، تعارض منافع ، سامانه ارجاع نظارت ، شناسنامه فنی و ملکی ، ساماندهی مجريان ، نقشه های چون ساخت، دستورالعمل گود برداری ، ناظران ماده سی و پنج ، توزيع عادلانه کار بين دفاتر طراحی ، کنترل ضوابط شهرسازی  و … بحث و تبادل نظر گردید.


منبع: سازمان ‌نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید