رویکرد جدید ساخت تراس و پشت بام‌های سبز تهران تبیین شد

  • صفحه اصلی
  • رویکرد جدید ساخت تراس و پشت بام‌های سبز تهران تبیین شد
رویکرد جدید ساخت تراس و  پشت بام‌های سبز تهران تبیین شد

رویکرد جدید ساخت تراس و پشت بام‌های سبز تهران تبیین شد

به گزارش مهندسان شهر:

رویکرد جدید ساخت تراس و  پشت بام‌های سبز تهران تبیین شد

 مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از قوانین جدید ساخت تراس و پشت بام‌های سبز خبر داد و گفت: در قوانینی که پیش‌بینی می‌شود دنبال آن هستیم که فضای باز و نیمه باز را از جریان اقتصادی مسکن خارج کنیم و تعریف‌هایی برای آنها داشته باشیم.  در این چارچوب به دنبال فضای بازی هستیم که در تراکم و سطح اشغال محاسبه نشود و به نوعی قابل پوشاندن و محصور شدن در آینده نباشد.

 اگر به هر آپارتمان ۶ متر مربع فضای باز یا نیمه باز می دادیم، در روزهای همه گیری کرونا شهروندان روزهای بهتری را سپری می کردند. صالحی با اشاره به این که عمده شهر تهران ساخته شده است و به راحتی تملکی صورت نخواهد شد، گفت: شاید راه کارهای جدید مانند بام های سبز را باید دنبال کنیم چراکه قصه سوداگری مسکن باعث شده که یک مترمربع مسکن هم ارزشمند باشد.

 این فرایند به نوعی جریان را هدایت کرده است که فضای باز و نیمه باز مورد استقبال سازندگان نباشد. صالحی با اشاره به این که فضای بام سبز نیز مد نظر شهرداری است، گفت: الگوی بلندمرتبه و میان مرتبه سازی برای این بود که فضای باز شهری در تسخیر ساخت و ساز قرار نگیرد و توسعه عمودی مد نظر قرار گرفت.

طرح جامع این دوره تهران نسبت به دوره های گذشته رشدی نداشت و علیرغم این که بر جمعیت تهران افزوده شده، شهر بزرگتر نشد.  فضاهای باز قابل استفاده آپارتمان ها حیاط ملک ها بود که در تسخیر خودروها قرار گرفت؛ برای همین مجبوریم سراغ گزینه های جایگزینی برویم که دنیا هم از آن استفاده کرده است.

وی افزود: این موارد گزینه هایی مانند بام های سبز و تراس های متوسطی است که کنار پلاک ها تعریف می شود و از این رویکرد استفاده خواهیم کرد. 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید