زمین برای احداث یک‌هزار و 500 واحد مسکن در اردبیل تأمین شده است

  • صفحه اصلی
  • زمین برای احداث یک‌هزار و 500 واحد مسکن در اردبیل تأمین شده است
زمین برای احداث یک‌هزار و 500 واحد مسکن در اردبیل تأمین شده است

زمین برای احداث یک‌هزار و 500 واحد مسکن در اردبیل تأمین شده است

به گزارش مهندسان شهر، فرهاد سبحانی روز چهارشنبه 10 شهریورماه در جریان بازدید از طرح توسعه طرح اقدام ملی مسکن در مشگین‌شهر اظهار کرد: در شهرهای زیر 100 هزار نفر که به غیر از اردبیل سایر شهرها را شامل می‌شود، در استان اردبیل ساخت مسکن بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده که در همه 11 شهرستان استان تأمین زمین از سوی راه و شهرسازی انجام شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تأمین زمین برای ساخت یک‌هزار و 500 واحد عملیات احداث واحدهای مسکونی شروع شود که البته متقاضیان با ثبت‌نام در سامانه مورد نظر و با تشکیل پرونده امکان بهره‌مندی از این واحدها را خواهند داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت:‌ در پارس‌آباد 120 واحد، خلخال 60 واحد و مشگین‌شهر نیز 160 واحد برای احداث طرح اقدام ملی مسکن پیش‌بینی شده و مراحل اجرایی آنها اعم از صدور پروانه و توافق با شهرداری به انجام رسیده است.

سبحانی یکی از مشکلات پیش روی احداث این واحدها را کمبود زمین در مشگین‌شهر برای ساخت 160 واحد اعلام کرد و افزود: ساخت 80 واحد در مرحله اولیه و با توافق راه و شهرسازی و بنیاد مسکن آغاز شده و امیدواریم با تأمین زمین در ماه‌های آینده ساخت سایر واحدها نیز آغاز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شهرستان‌های نمین، نیر، گرمی و سرعین مصمم به ساخت این واحدها به شکل ساخت گروهی هستیم تا با واگذاری یک قطعه زمین به چهار نفر بتوان به احداث مشارکتی واحدهای طرح اقدام ملی مسکن اقدام کرد.

سبحانی اضافه کرد: در کنار رایگان بودن زمین در صدور پروانه شهرداری 50 درصد تخفیف ارائه می‌کند و نظام مهندسی نیز در کارهای فنی با تخفیف 50 درصد به کمک متقاضیان آمده است.

وی بیان کرد: قرار بود برای کمک به ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن 150 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود که این رقم تسهیلات به 250 میلیون تومان افزایش یافته تا شرایط سهلی را در ساخت واحدهای مسکونی شاهد باشیم.

سبحانی ادامه داد: در شهر اردبیل نیز بنیاد مسکن نسبت به آماده‌سازی شهرک اندیشه و ساخت 900 واحد مسکن ورود پیدا کرده که امیدواریم هر چه سریعتر ساخت این واحدها را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در بهره‌مندی از تسهیلات بانکی طرح اقدام ملی نیاز به ضامن برای متقاضیان وجود ندارد و زمین واگذار شده برای تضمین بانکی محاسبه شده و در نظر گرفته می‌شود.

سبحانی در مورد مسکن محرومان نیز تصریح کرد: برای دهک‌های پایین جامعه که عمدتا تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند، پرداخت تسهیلات و ساخت مسکن در اولویت بنیاد مسکن قرار گرفته که سهمیه استان در این زمینه سه هزار واحد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: دو هزار و 500 واحد از مسکن محرومان در سال جاری واگذار شده و قرار است با تکمیل 500 واحد این مجموعه نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: عمده این واحدها در مساحت 60 متر احداث و واگذار می‌شود که امیدواریم با همکاری مجموعه‌های خیرین بتوان در ساخت و تکمیل این واحدها تلاش بیشتری را انجام داد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید