ساخت بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی بر روی پهنه‌های گسل خیز تهران

  • صفحه اصلی
  • ساخت بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی بر روی پهنه‌های گسل خیز تهران
ساخت بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی بر روی پهنه‌های گسل خیز تهران

ساخت بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی بر روی پهنه‌های گسل خیز تهران

نقل از قطره نیوز:

 رییس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم و سیمنار روز ملی ایمنی در برابر زلزله درباره ی شهر تهران بیش از ۱۲ هزار پهنه و نقطه بر روی گسل‌های زلزله خیز ساخته شده است، اظهار کرد: به جز تهران در شهر کرج و تبریز هم بسیار از واحدها روی گسل و نقاط زلزله خیز ساخته شده است 

اودر ادامه بیان کرد: میزان واحد‌های ساخته شده بر روی گسل‌های زلزله خیر خیلی بیشتر از قبل شده و همین امر برای تهران و سایر شهر‌ها به عنوان یک هشدار محسوب شده و باید ان را جدی بگیریم

.

نجار بیان کرد: باید مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در برابر زلزله فرهنگ سازی شود به طوری که یک واحد مسکونی دیگر بر اثر زلزله دچار حادثه نشود.

او با اشاره به اینکه متاسفانه در زلزله بم هیچ ساختمانی و یا حتی واحد اداری هم سالم نماند و این خود یک هشدار است که باید مسئولان، مهندسان و شهرداری‌ها به آن توجه کنند، تاکید کرد: در زلزله بم ۳۴ هزار خانه تخریب شد و تجربه هم نشان داده که ما یک کشور پر حادثه هستیم و ساخت خانه‌های با مقاومت کم باعث ایجاد مشکل بر اثر حوادث خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه باید اندیشه‌ها در این زمینه شکل گیرد و باید این موضوع فرهنگ سازی شود، گفت: کشور ژاپن یک کشور پر حادثه است و در این کشور ما شاهد وقوع زلزله‌های ۷.۶ ریشتری هستیم، اما مردم به این زلزله هیچ توجهی نمی‌کنند چرا که به ساخت و مقاومت واحد‌های خود آگاه هستد و مردم این کشور هیچ نگرانی ندارند.

او با اشاره به اینکه ما در ساخت واحد‌ها اندیشه و فکر می‌خواهیم افزود: امروز ایران را باید درست بسازیم و ساخت واحد‌ها باید مطابق با آیین نامه ۲۸۰۰ ساخته شود و باید همه مباحث و قوانین نظام مهندسی را رعایت کنیم.

رئیس مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در ساختمان‌ها باید آهن و میلگرد استفاده شود، افزود: باید به استاندارد این واحد‌ها و محصولات ساختمانی توجه کنیم.

نجار تاکید کرد: باید از تجارب دستگاه‌های اجرایی در این زمینه استفاده شود و رسانه‌ها همه باید در وقوع حادثه به این موضوعات توجه کنند.

این مقام مسئول گفت: در روز‌های اخیر ۱۵ استان درگیر بارش برف بودند، اما در این حادثه شاهد آن بودیم که برخی از افراد برای کوهنوردی اقدام کردند آیا در این شرایط آب وهوایی کوهنوردی لازم بود؟ در این حادثه چندین نفر از نیرو‌های هلال احمر درگیر شدند؛ بنابراین مردم باید در این ایام از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند و باید با تجهیزات کامل سفر را انجام دهند.

نجار اظهار کرد: توجه به توزیع کالا‌ها توسط هلال احمر و جمعیت مدیریت بحران بسیار پر اهمیت است، اما در سرپل ذهاب شاهد آن بودیم که چادر‌ها به برخی از افراد داده شد، اما دو ساعت بعد در میدان کرمانشاه به فروش می‌رسید.

او با بیان اینکه در آوار برداری از تجهیزات نوین هم استفاده می‌کنیم، افزود: در سرپل ذهاب ۲۰ هزار کیلومتر ساختمان دچار حادثه شدند که شامل یک هزار و ۹۳۰ روستا و ۷ شهرستان می‌شد در این حادثه یک هزار و ۸۱۷ نفر دچار حادثه شدند و اگر اعلام کنند که یک نفر بیشتر دچار سانحه شده به هیچ عنوان قبول نداریم چرا که با همین عنوان تمامی مجروحان و کشته‌ها ثبت شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در حادثه سر پل ذهاب هم ۶۲۲ نفر جان باختند، اما برخی ادعا می‌کنند که بیش از ۲۴ هزار نفر در این حادثه کشته و مصدوم شدند که به صورت کامل این موضوع را رد می‌کنم.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید