ساخت مسکن برای کارمندان در اراضی کن

ساخت مسکن برای کارمندان در اراضی کن

ساخت مسکن برای کارمندان در اراضی کن

به گزارش مهندسان شهر، می دانید 10 سال قبل کف قیمت خودرو در بازار چقدر بود؟10 میلیون و 500 هزار تومان. امروز کف قیمت خودرو در بازار حداقل 120 میلیون تومان است.می دانید قرارداد سد پر سر و صدای گتوند که گفته می شود بخشی از مشکلات امروز خوزستان است 20 سال پیش بین آب و نیرو و سپاه بسته شد. می دانید آن زمان در آب نیرو  چهره هایی فعال بودند که به جهت سیاسی به جبهه مشارکت نزدیک بودند. اگر می خواهید بدانید در 19 مرداد ابتدای هر دهه چه خبر بوده است ماشین زمان امروز را دنبال کنید.

 

19 مرداد 1351

3 میلیون مترمربع از اراضی «کن» برای مسکن کارمندان اختصاص یافت

حدود سه میلیون مترمربع از اراضی «لتمال» کن برای ایجاد واحدهای مسکونی برای کارمندان دولت اختصاص می‌یابد.

براساس قراردادی که دیروز بین سازمان اوقاف و سازمان مسکن منعقد شد، 50 هزار مترمربع از اراضی موقوفه سختویه شیراز به منظور ایجاد واحدهای ارزان قیمت مسکونی در شیراز در اختیار سازمان مذکور قرار گرفت.

در اراضی مذکور برای افراد کم درآمد، خانه و آپارتمان‌سازی خواهد شد. مشخصات واحدهای مسکونی مزبور نظیر واحدهای ساختمانی اوقاف در ناحیه دولاب خواهد بود.

دکتر آزمون، معاون نخست‌وزیر و سرپرست اوقاف اعلام کرد: کار تقسیم‌بندی اراضی موقوفه لتمال کن در شرف اتمام است و به زودی واگذاری آن به شرکت‌های تعاونی مسکن وزارتخانه‌ها آغاز خواهد شد.

شرکت‌های تعاونی مسکن وزارتخانه‌های مختلف می‌توانند از این اراضی برای ایجاد واحدهای مسکونی جهت کارمندان خود استفاده کنند.

 

19 مرداد 1371

10 طرح تولیدی شیرآلات بهداشتی و ساختمانی سال آینده راه‌اندازی می‌شود

10 طرح صنعتی در زمینه تولید شیرآلات بهداشتی و ساختمانی سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش اداره کل بررسی و نظارت بر اجرای طرح‌های صنعتی وزارت صنایع، در حال حاضر بیش از 10 طرح صنعتی در زمینه تولید انواع شیرآلات در استان‌ها و شهرهای قم، مشهد، زنجان، اصفهان، یزد، مرکزی و سبزوار در حال احداث می‌باشد که میانگین پیشرفت عملیات ساختمانی آنها نزدیک به 80 درصد است.

با تکمیل و راه‌اندازی این 10 طرح میزان تولید شیرآلات ساختمانی و صنعتی در کشور سالیانه به میزان 7000 تن افزایش یافته و کل تولید شیرآلات در کارخانه‌های داخلی به بیش از 12000 تن خواهد رسید.

به گفته کارشناسان اداره کل نظارت بر اجرای طرح‌های صنعتی با راه‌اندازی این واحدها سالانه از خروج بیش از 40 میلیون دلار ارز جلوگیری شده و برای نزدیک به 40 نفر فرصت اشتغال به‌‌وجود خواهد آمد.

 

19 مرداد 1381

قرارداد ساخت سد بزرگ «گتوند علیا» امضا شد

قرارداد ساخت سد سنگریزه‌ای گتوند علیا بین شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) مبادله شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، دکتر حمید زرگرپور رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر فوق گفت: این قرارداد به ارزش 2400 میلیارد ریال برای ساخت بدنه، سرزیر و تونل‌های آبرسان سد گتوند علیا منعقد شده است و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و شرکت مهندسی سپاسد متعهد شده‌‌اند طی 90 ماه نسبت به ساخت و تکمیل این سد اقدام کنند.

وی افزود: این سد آخرین سد ساخته شده بر روی رودخانه کارون است و پایین‌تر از آن سدی بر روی این رودخانه احداث نخواهد شد و امید می‌رود با بهره‌برداری کامل از این سد، یکهزار مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به سابقه ساخت این سد و نیروگاه افزود: مطالعات ساخت این سد از سال 73 آغاز و عملیات ساخت تونل‌های انحراف آب آن نیز پس از 5 سال تلاش با 90 درصد پیشرفت در حال پایان یافتن است و مقدمات کار برای احداث بدنه، سرریز، تونل‌های آبرسان و نیروگاه آن مهیا است.

وی در پایان در موردم مشخصات این سد افزود: سد گتوند علیا با 180 متر ارتفاع، 760 متر طول تاج، 1075 متر عرض در پی و حجم مخزن 4.5 میلیارد مترمکعب آب یکی از بزرگ‌ترین سدهای کشور خواهد بود.

 

اجرای طرح ضربتی اشتغال، تقویت بنیان واحدهای کوچک است

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: هدف از اجرای طرح ضربتی اشتغال در کشور تقویت بنیان واحدهای تولیدی کوچک و متوسط است.

اجرای کامل این طرح در سال‌جاری در واحدهای کوچک و متوسط تولیدی 300 هزار فرصت شغلی فراهم خواهد کرد.

سیدصفدر حسینی افزود: با اجرای این طرح، دولت زمینه‌ای را فراهم کرده تا بنگاه‌های اقتصادی، استفاده از تسهیلات و معافیت ازپرداخت حق بیمه کارگری واحدهای تولیدی خود را تقویت کنند.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید