ساخت یک میلیون مسکن منوط به فراهم کردن فاکتورهای تحقق آن است

  • صفحه اصلی
  • ساخت یک میلیون مسکن منوط به فراهم کردن فاکتورهای تحقق آن است
ساخت یک میلیون مسکن منوط به فراهم کردن فاکتورهای تحقق آن است

ساخت یک میلیون مسکن منوط به فراهم کردن فاکتورهای تحقق آن است

به گزارش مهندسان شهر، دربارۀ روند پیش روی طرح جهش تولید مسکن گفت: طرح جهش تولید مسکن در مجلس مصوب شد و این طرح یکی از برنامه های دولت و وزیر در راستای حل مشکلات مسکن است. ان شاءالله تلاش هایی برای تقویت طرح اقدام ملی مسکن و فراهم کردن بستر مناسب برای گسترش و تولید مسکن صورت بگیرد.

وی افزود: در ماه های اخیر درگیر انتخابات و انتقال دولت بودیم در روزهای آینده بعد از بررسی این طرح در دولت از معاون حوزه مسکن درخواست خواهیم کرد در گزارشی مجلس را در جریان پیشرفت کار قرار دهند و روند کار به اطلاع مردم رسیده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس دربارۀ امکان ساخت یک میلیون مسکن در سال اظهار کرد: ساخت یک میلیون مسکن در سال یک ایده است و تحقق آن منوط به فراهم کردن فاکتورهای مهمی همچون زمین، تسهیلات، تامین مصالح مورد نیازهست نمی توان به طور قطع گفته شود که این اتفاق می افتد بنا براین است که دولت بتواند در این زمینه کارکند.

فیروزی دربارۀ هزینه تمام شده هر متر مربع گفت: هزینه تمام شده هر مترمربع به مجموع شرایط اقتصادی کشور و اینکه چه مصالحی مورد استفاده قرار می گیرد، بستگی دارد. شرایط اقتصادی کشور در داخل و ثبات بازار بر قیمت تمام شده هر مترمربع تاثیر گذار است.

عضو کمیسیون عمران در بارۀ تعادل بازار سیمان بیان کرد: برنامه براین است که بازار سیمان به تعادل برسد ولی برای محقق شدن آن باید دید برنامه ها به چه شکل پیش می رود.

فیروزی افزود: کارخانه های سیمان مسائل و مشکلاتی دارند نیازهایی در زمینه تجهیزات مواد اولیه دارند  یا نیاز دارند سیستم آنها به روز شود که باید رسیدگی شود. در نهایت نگاه اینها به مجموعه به مسائل اقتصادی کشور هست و لذا بنیاد و نهادهایی که سهام دارند می توانند با عرضه به قیمت متعادلی سیمان در بازار کمک کنند تا سد شکسته شود و این کمک می تواند تاثیرگذار باشد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید