سایه سنگین گرانی از بازار مسکن کم نمی شود

  • صفحه اصلی
  • سایه سنگین گرانی از بازار مسکن کم نمی شود
سایه سنگین گرانی از بازار مسکن کم نمی شود

سایه سنگین گرانی از بازار مسکن کم نمی شود

اختصاصی مهندسان شهر، گفتنی است که تعداد معاملات مسکن در شهریور ماه نسبت به ماه گذشته با رشد ۴۱ درصدی مواجه بوده که این خود می‌تواند نوید افزایش نرخ معاملات مسکن در ماههای آتی را داشته باشد.

بررسی دلایل رونق معاملات مسکن

آنچه مسلم است با توجه به شرایط بازارهای موازی بازار مسکن از حاشیه امن سرمایه‌گذاری برخوردار می باشد از این رو شاهد کوچه برخی از سرمایه‌گذاران به بازار پرطرفدار مسکن هستیم چرا که تجربه نشان داده است که سرمایه‌گذاری در بازار مسکن همواره پر سود خواهد بود بنابراین در شرایطی که بازارهایی مانند بورس طلا و سکه با ریزش و تنش مواجه هستند سرمایه گذاری در بازار مسکن امن ترین نوع سرمایه گذاری به حساب می آید.

نگاهی به وضعیت معاملات مسکن

با نگاهی گذرا به وضعیت معاملات مسکن در ماه‌های گذشته می توان به این مهم دست یافت  که توزيع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زيربنای واحدهای  مسکوني در تيرماه نشانگر این است که بيشترين سهم از معاملات انجام شده به واحدهاي مسکوني با زيربناي " ۵۰ تا ۶۰ " متر مربع اختصاص داشته است. 

 با این اوصاف در مجموع  واحدهای مسکونی با سطح زيربنای کمتر از ۸۰ متر مربع،۵۵.۳% از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده اند.

در خاتمه باید یادآور شد که این روند به احتمال بسیار زیاد تا یک سال آینده تغییرات عمده خواهد داشت و سازندگان مسکن بدون توجه به روندهای موجود در کشور با صدمات و چالشهای جدی رویرو خواهند شد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید