سود های حق الزحمه مهندسین ناظر در حساب‌های سازمان برای کیست؟

  • صفحه اصلی
  • سود های حق الزحمه مهندسین ناظر در حساب‌های سازمان برای کیست؟
سود های حق الزحمه مهندسین ناظر در حساب‌های سازمان برای کیست؟

سود های حق الزحمه مهندسین ناظر در حساب‌های سازمان برای کیست؟

به گزارش مهندسان شهر:

لطفا در خصوص اقدام غیر قانونی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مبنی بر انباشت مبالغ حق الزحمه مهندسین ناظر در حساب‌های سازمان ورود فرمایید. همان گونه که مستحضرید طبق قانون ارتباط مالی بین مالکین و مهندسین مجاز نیست،به همین جهت سازمان حق الزحمه مهندسین را قبل از صدور پروانه از مالکین اخذ و در حساب خود نگه می‌دارد و پس از صدور پروانه به صورت تدریجی، طبق پیشرفت پروژه به حساب مهندسین ناظر واریز کرده و 5 درصد از این مبلغ را هم بابت خدماتی که به مهندسین ارائه می‌دهد کسر می‌نماید.
با توجه به این که فرایند ساختمان سازی طولانی میباشد این مبالغ مدت بسیار زیادی در این حساب ها رسوب کرده و سود بانکی حاصل از آن که مبلغ قابل توجهی میباشد(چندین برابر 5 درصدی که سازمان مستحق دریافت آن میباشد) به صورت غیرقانونی عاید نظام مهندسی می‌گردد.

بیشتر بخوانید: 

مهندسین مجری- مهندسین مجری ذیصلاح-قیمت برگه مجری حقیقی- برگه مجری حقوقی- مجری ذیصلاح-مجری ساختمان
شرایط فوق باعث شده این سازمان از یک سازمان غیرانتفاعی به یک بنگاه اقتصادی سودده تبدیل شود. متاسفانه به دلیل منافعی که از محل رسوب پول مهندسین در این حسابها عاید سازمان می‌گردد باعث شده حتی پس از رسیدن موعد پرداخت نیز به انحاء مختلف در پرداخت مبالغ به مهندسین، کارشکنی و تاخیر صورت گیرد!
بدیهی است مبلغ حق الزحمه و بالتبع سود بانکی حاصل از آن متعلق به مهندسین ناظر میباشد و سازمان نظام مهندسی استان‌ تهران حق بهره برداری از این مبالغ را ندارد.
خواهشمند است در خصوص رسیدگی به موضوع فوق که در مورد شکایت جمع کثیری از اعضای این سازمان میباشد، دستور اقدام مقتضی صادر نمایید.))


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید