سود پول‌ ناظران در حساب نظام مهندسی

سود پول‌ ناظران در حساب نظام مهندسی

سود پول‌ ناظران در حساب نظام مهندسی

سود پول‌ ناظران در حساب نظام مهندسی

در ساختمان سازی حق‌الزحمه ناظران طی مراحل مختلف پرداخت می‌شود اولین پرداخت ی آن ها بعد از اخذ جواز بوده که سازمان نظام مهندسی وظیفه دارد 50% حق الزحمه نظارت را آزاد کند. بعد از صدور فیش اول و پرداخت مالک به سازمان نظام مهندسی مبلغ حق‌الزحمه باید به ناظر تحویل داده شود.

بعد از مراحل ذکر شده باید مهندس ناظر پروژه مشخص شود. طبق شیوه نامه جدید نظام مهندسی خود سازمان مهندسی، مهندس ناظری را برای پروژه معرفی می کند. پس از مشخص شدن مهندس ناظر پروژه مالک باید 50% حق‌الزحمه ناظر را به حساب نظام مهندسی واریز کند. ما بقی این مبلغ طی مراحل و پیشروی پروژه در چند قسط توسط مالک به حساب نظام مهندسی واریز می شود.

این پول که حقالزحمه مهندس ناظر پروژه است طبق پیشرفت پروژه در چند قسط از حساب نظام مهندسی به حساب ناظر واریز می شود که مابه التفاوت سال‌هایی که پروژه به طول می‌انجامد نیز بخشی از این پرداخت پلکانی است تا پروژه به اتمام برسد و تسویه حساب به صورت کامل انجام شود.

بابت پولی که متعلق به ناظر است و در حساب نظام مهندسی قرار دارد ماهانه میزانی سود تعلق می‌گیرد، اگر این پول حق‌الزحمه ناظر است باید سریع‌تر به حساب مهندس ناظر واریز شود و این روند ماه‌ها زمان نبرد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید