عجایب انتخابات نظام مهندسی

عجایب انتخابات نظام مهندسی

عجایب انتخابات نظام مهندسی

اختصاصی مهندسان شهر، انتخابات نظام مهندسی هر باره با عجایب متعددی مواجه می‌شود.

گفتنی است که با توجه به افزایش انگیزش افراد برای حضور در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها انتخابات در هر دوره با اتفاقات عجیب و غریبی همراه است اتفاقاتی که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به آن اشاره نشده است و افراد به دلخواه تعبیر جالبی از قوانین دارند.
جالب است بدانیم امسال هنگام برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان تهران اتفاقی نادر رخداد بدین گونه که برخی از افرادی که چندی پیش رد صلاحیت شده بودند به یکباره و بنا به خواست برخی از افراد تایید صلاحیت شدن که این خود جای بسی تامل دارد.
انتخابات نمایشی سازمان نظام مهندسی
همانگونه که می‌دانیم متاسفانه طی سال های اخیر انتخابات نظام مهندسی ساختمان از قوانین موجود چندان پیروی نمی کند که این خود جای بسی تامل دارد.
از سوی دیگر باید یادآور شد که در برخی از اوقات شاهد انتخابات با نتایج از پیش تعیین شده هستیم که این خود نشان از جای خالی قانون مداری در برگزاری انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها دارد.
آنچه مسلم است برگزاری جلسات و یا دعوت های گروهی برای همسو شدن برخی از افراد سازمان نظام مهندسی با شخص مورد نظر یکی از مواردی است که طی سالهای اخیر بارها با آن مواجه شده ایم به گونه‌ای که بعضی از داوطلبان با نزدیک شدن به فصل انتخابات با تماس و یا برگزاری جلسات متعدد قصد یارگیری دارند.
در پایان باید یادآور شد که چگونه فعالیت سه ساله یک مهندس منجر به رد صلاحیت عمومی شود اما تنها پس از گذشت یک هفته دوباره آن فرد تایید صلاحیت می شود آیا این مورد مصداق بارز تخلفات انتخاباتی نیست و یا اینکه آیا  نتایج انتخابات دستوری نیست؟


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید