عقب‌گرد بازار مسکن در مناطق بورس

عقب‌گرد بازار مسکن در مناطق بورس

عقب‌گرد بازار مسکن در مناطق بورس

به گزارش مهندسان شهر:

عقب‌گرد بازار مسکن در مناطق بورس

 اولین ماه از سال ۱۴۰۰ بازار مسکن در مناطق پرتقاضای شهر تهران با ۱ تا ۴ درصد افت قیمت همراه بود؛ در این بین بیشترین کاهش در مناطق ۲ و ۴ که معمولا جزو چهار منطقه پرمعامله محسوب می شوند با ۴.۳ درصد افت ماهیانه رخ داد و قیمتهای قطعی در منطقه ۵ نیز ۱.۱ درصد پایین آمد.

بیشتر بخوانید:مشارکت در ساخت

به نقل از ایسنا، رکود معاملات و انتظارات کاهشی با افت قیمت مسکن در پنج منطقه پرتقاضای شهر تهران همراه بود. منطقه 5 به عنوان دارنده رتبه اول معاملات ملک در شهر تهران فروردین امسال 1.1 درصد کاهش ماهیانه قیمت را تجربه کرد. نرخها در مناطق 2 و 4 نیز که به ترتیب دومین و چهارمین منطقه پرمعامله تهران در اولین ماه از سال جاری بودند 4.3 درصد کاهش یافت. در مناطق 15 و 8 هم که رتبه‌های پنجم و ششم مناطق پرتقاضا را در اختیار داشتند قیمت به ترتیب 3.9 و 4.1 درصد افت کرد. تنها در منطقه 10 که سومین منطقه پرمعامله تهران بود قیمتها 3.6 درصد افزایش یافت. در کل تهران نیز به طور میانگین قیمتها 3.1 درصد پایین آمد.

بیشتر بخوانید:مدارک پیش نویس جهت صدور پروانه ساخت

به لحاظ حجم معاملات، فروردین ۱۴۰۰ بازار مسکن شهر تهران وضعیت نسبتا بهتری در مقایسه با همین زمان در سال قبل داشت. اولین ماه از سال جاری در پایتخت ۲۰۹۴ معامله مسکن به امضا رسید که نسبت به ماه مشابه سال گذشته با ۶۸ درصد رشد همراه بود. هرچند در مقایسه با فروردین سالهایی که بازار در رونق به سر می‌بُرد مثل اولین ماه از سال ۱۳۹۳ که ۷۲۲۱ معامله مسکن در تهران منعقد شد افت ۷۱ درصد را به ثبت رساند.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید