فروش متری مسکن طرحی شکست خورده است

فروش متری مسکن طرحی شکست خورده است

فروش متری مسکن طرحی شکست خورده است

به گزارش مهندسان شهر، طرح فروش متری مسکن در بورس کالا در وزارت راه و شهرسازی از زمستان سال گذشته مطرح شد و موردتوافق بورس کالا و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت. جواد فلاح مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران در این باره گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن، برخی افراد قدرت خرید یک واحد مسکونی را ندارند که با این طرح افراد می‌توانند با توجه به مبلغی که دارند اقدام به خرید کنند.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران افزود: اگر فرد تصمیم دارد که یک واحد کامل را خریداری کند می‌تواند اوراق بیشتری بخرد تا به اوراق او اندازه متراژ مورد نظرش برسد.

در طرح فروش متری مسکن سازنده درخواست انتشار اوراق برای تأمین مالی ساخت مسکن در پروژه‌ای مشخص را می‌دهد و افراد می‌توانند اوراق منتشرشده را به‌ ازای هر مترمربع ملک از آن خریداری کنند. سازنده با پول فروش اوراق نسبت به ساخت مجتمع موردنظر اقدام کرده و خریداران اوراق نیز به میزان اوراق خود صاحب میزان مشخصی از ملک در پروژه مشخص می‌شوند.

برای بررسی مزایا و معایب طرح فروش متری مسکن در بورس کالا به گفت‌وگو با احمدرضا سرحدی، کارشناس مسکن پرداختیم که در ادامه مشروح خبر را می‌خوانید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید