قیمت مسکن و اجاره‌بها غیر واقعی است

قیمت مسکن و اجاره‌بها غیر واقعی است

قیمت مسکن و اجاره‌بها غیر واقعی است

به گزارش مهندسان شهر، سید البرز حسینی با بیان اینکه قیمت مسکن و اجاره‌بها غیر واقعی شده است، گفت: اجاره کردن خانه در شهر تهران بسیار سخت شده است و من به عنوان نماینده‌ که در تهران خانه اجاره کرده‌ام، کاملا درک می کنم که زندگی کردن در تهران بسیار پر هزینه است.

دولت جدید برای حل معضلات مسکن ورود کند

او در ادامه افزود: بسیاری از مباحثی که در حوزه مسکن اتفاق می افتد، حاصل یک مدیریت غیر واقع است. به نظر من حوزه ساختار نظارتی دولت باید در این زمینه ورود پیدا کرده و دولت جدید باید ظرف ۶ ماه بخشی از مسایل مسکن را حل و فصل کند چراکه باقی ماندن این مسایل در سفره خانوار، قطعا آنها را نگران خواهد کرد.

ساخت لوکس‌ترین خانه متری ۱۵ میلیون اما فروش متری ۱۵۰ میلیون

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مردم بخش زیادی از سبد خانوار را درحوزه مسکن هزینه می کنند، اظهار کرد: قیمت اجاره بها به شدت غیر منطقی است و به نظر من این مساله از بحث کارشناسی گذشته است؛ زیرا هر مدل ساختمان هم ساخته شود، متری بیشتر از ۱۰ میلیون یا ۱۵ میلیون تومان هزینه نمی‌شود پس چه چیزی اتفاق افتاده که لوکس‌ترین خانه را متری ۱۰ الی ۱۵ میلیون می‌سازیم اما متری ۱۵۰ میلیون تومان می‌فروشیم.

ساختار فرهنگی را به سمتی بردیم که متاسفانه بخشی از مردم هم به یکدیگر رحم نمی کنند

حسینی تصریح کرد: وزیر مربوطه می‌گوید کار از دست ما خارج شده است و رییس جمهور هم می‌گوید نمی توانیم اوضاع را کنترل کنیم اما این صحبت ها فرافکنی است؛ زیرا مسکن امری چند وجهی است و حتما باید رییس جمهور برای کنترل آن ورود کند. در مقطع زمان فعلی که در دوران انتقال قدرت قرار دادیم، بخشی از ساختار کشور رها شده است و از سوی دیگر ساختار فرهنگی را به سمتی برده‌ایم که متاسفانه بخشی از مردم هم به یکدیگر رحم نمی کنند.

جوانان و مستاجران منتظر بهبود اوضاع مسکن هستند

مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۱۲ و نیم میلیون نفر جوان در شرف ازدواج بمب ساعتی در حال انفجار هستند و ۲ و نیم میلیون نفر بالای ۳۲ سال که ازدواج نکرده‌اند و هفت میلیون مستاجر منتظر بهبود اوضاع هستند؛ اما هر چه پارامترها را در کنار هم قرار می‌دهم، مدل تحلیل کارشناسی را در کنار این وضعیت نمی توانم قرار دهم که یک نفر سیمان را ببرد در بورس و کشف قیمت کند و ۱۵ نفر از آن منتفع شوند و مرم را بیچاره کنند! یک نفر نیست پیدا شود و بگوید این سیمان و فولاد در مملکت صاحب دارد و چرا سیمان را از کیسه‌ای ۳۵ هزار تومان که به نظر من گران هم بود، به ۱۲۰ هزار تومان برسانند؛

مجلس به اولویت‌های اصلی کشور ورود کند

حسینی با بیان اینکه بسیاری از حوزه‌های کشور دست دلالان افتاده است، خاطرنشان کرد: صفر تا صد چرخه تولید ما در این حوزه، عمومی است پس دلیل شرایط فعلی، صرفا مدیریتی و نظارتی است و وقتی مساله‌ای شفاف نباشد، تعدادی سهم می‌برند و مابقی آسیب می بینند؛ لذا این تعداد که سهم می برند را باید از ریشه خشکاند. مجلس هم در این خصوص کم کاری کرده است؛ چراکه مشکلات زیادی در مملکت داریم اما امروز نیاز اصلی آن چیزی نیست که مجلس به آن ورود کرده است.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید