مالیات بر عایدی سکه و مسکن چطور اجرایی می شود؟

  • صفحه اصلی
  • مالیات بر عایدی سکه و مسکن چطور اجرایی می شود؟
مالیات بر عایدی سکه و مسکن چطور اجرایی می شود؟

مالیات بر عایدی سکه و مسکن چطور اجرایی می شود؟

به گزارش مهندسان شهر، عباس آرگون در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه از سوی مجلس تصویب شده و در حال حاضر کمیسیون اقتصادی کار بر روی جزئیات آن را ادامه می‌دهد. مالیات بر عایدی سکه و مسکن (سرمایه) در بسیاری از کشورهای توسعه یافته اجرایی می‌شود و در ایران نیز پیگیری برای اجرایش آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها این نوع مالیات با هدف محدود کردن فعالیت‌های غیر مولد اجرایی می‌شود، بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین معضلاتی که اقتصاد ایران در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده، فعالیت‌های سوداگرانه است و این مالیات می‌تواند مسیر این سودجویی را محدود کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران درباره نحوه اجرای مالیات بر عایدی سکه و مسکن (سرمایه) توضیح داد: املاک با انواع کاربری و کاربرد و حق واگذاری محل، مسکوک طلا، شمش طلا، طلای آب‌شده، زیورآلات از جنس طلا و پلاتین و جواهرآلات، انواع ارز خارجی و انواع وسیله نقلیه موتوری زمینی از جمله دارایی‌های مشمول این طرح هستند. طبق این قانون در صورتی که فرد از خرید و فروش طلا، ارز، مسکن و خودرو سود کند باید بخشی از آن را به عنوان مالیات پرداخت کند. هرچه سود ناشی از رشد قیمت‌ها در بازه زمانی کوتاه‌مدت‌تری اتفاق افتاده باشد، نرخ آن بالاتر خواهد رفت.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید