مسئول بسیج مهندسین تهران بزرگ: باید یاد و خاطر شهدای حرم برای نسل جوان زنده بماند

  • صفحه اصلی
  • مسئول بسیج مهندسین تهران بزرگ: باید یاد و خاطر شهدای حرم برای نسل جوان زنده بماند
مسئول بسیج مهندسین تهران بزرگ: باید یاد و خاطر شهدای حرم برای نسل جوان زنده بماند

مسئول بسیج مهندسین تهران بزرگ: باید یاد و خاطر شهدای حرم برای نسل جوان زنده بماند

به گزارش مهندسان شهر به نقل از سازمان نظام مهندسی استان تهران :

با توجه به  مناسبت ایام‌الله دهه فجر،جمعی از مهندسان و مسئولین والا مقام  در منزل خانواده شهید محمدحسین محمدخانی، با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

سرهنگ پاسدار حسن توکلی ضمن بیان  تاریخچه‌ای از عملکرد بسیج در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، اظهار امیدواری کرد کانون بسیج این سازمان که به نام شهید والامقام ، شهید محمدحسین محمدخانی نام‌گذاری و مزین شده است ، بیش‌ازپیش درراه اعتلای جامعه مهندسی پیشرو باشد.

توکلی ، شهید محمدحسین محمدخانی را یکی از شهدای شاخص معرفی نمود و اظهار امیدواری نمود : مهندسان و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به ویژه حاضرین جمع نیز  با  استعانت از  شهدا، بالاخص، این شهید عزیز که خود از تحصیل‌کرده‌های رشته مهندسی بود ، بهره دنیوی و اخروی بگیرند.

مهندس سید محمد هاشمی ، نائب رئیس اول سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران نیز ، تکریم خانواده شهدا وزنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهیدان،  را وظیفه آحاد جامعه عنوان نمود و گفت: ایام ازنظر ملی و مذهبی ، ایام مبارکی است، از یک‌سو به مناسبت گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین ، روز گرامیداشت مادران و همسران شهدا  و از سوی دیگر ایام‌الله دهه مبارکه فجر و همچنین  میلاد باسعادت حضرت زهرا ، بیش‌ازپیش  بر وظیفه ما برای  تکریم و تقدیر از خانواده شهدا افزوده است.

در این دیدار همچنین مادر شهید محمدحسین محمدخانی ، ضمن بیان  خاطراتی از این شهید والامقام و با اشاره به  اینکه شهید محمدخانی همواره در مسیر اسلامی ،  پیشرو بود گفت : همیشه در اردوهای جهادی، برگزاری یادواره شهدا ، تفحص شهدا پیش‌قدم بود و در زمان استخدام سپاه نیز ، بر اساس وظیفه شرعی، به دفاع از حرم حضرت زینب پرداخت و در نهایت  و به‌عنوان فرمانده تیپ سیدالشهدا براثر اصابت ترکش توپ 23  به مقام رفیع شهادت نائل آمد.


خاطرنشان می‌سازد شهید محمدحسین محمدخانی ، از شهدای تحصیل‌کرده در رشته مهندسی  و دارای کارشناسی ارشد عمران ، بانام مستعار عمار حلب بود که سردار شهید قاسم سلیمانی از او به عنوان یکی از فرماندهان شجاع یاد نموده بود.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید