مسکن و رشد جمعیت در ایران

مسکن و رشد جمعیت در ایران

مسکن و رشد جمعیت در ایران

مسکن و رشد جمعیت در ایران

مهندسان شهر: وضعیت مسکن در آینده برای افرادی که می‌خواهند صاحب خانه شوند یا سرمایه گذاران این حیطه بسیار حائز اهمیت است. قیمت مسکن در سال‌های اخیر نوسانات زیادی داشته است و رشد صعودی بازار مسکن بسیاری از سرمایه گذاران را به این سمت بازار کشانده است.

پیش بینی قیمت مسکن در آینده کار راحتی نیست و به عوامل زیادی بستگی دارد. اما با یک بررسی اجمالی متوجه می‌شویم ممکن است در آینده هم شاهد رکودهایی در این بازار باشیم اما افزایش قیمت در این بخش اجتناب ناپذیر است. چون در سال‌های گذشته این بازار هرگز دچار رشد نزولی یا کاهش قیمت نشده و همیشه روند صعودی داشته است.

به این نکته توجه داشته باشید که رشد بازار مسکن به سرعت رشد روزانه دلار و طلا نیست اما در طول زمان از بازارهای دیگر جلوتر بوده است. خودتان با مقایسه قیمت طلا در یک بازه 5 ساله و قیمت زمین در همان بازه زمانی به نتیجه خواهید رسید.

ساخت و ساز و جمعیت آینده ایران

لازم به ذکر است با در نظر گرفتن آمارهای جمعیتی در سال 1399 جمعیت ایران در حال ورود به فاز پیری می‌باشد و این مسئله بدون شک روی بازار مسکن تأثیر گذار خواهد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ زاد و ولد در ایران کند شده و در کنار این مسئله روند تشکیل خانواده هم کاهش یافته است.

تأثیر مشکلات اقتصادی و کرونا بر موارد ذکر شده بسیار زیاد بوده است اما این دگرگونی جمعیت به این جا ختم نمی‌شود و کاهش جمعیت جوان نسبت به دهه 80 بسیار زیاد بوده است و این آمار از یک سوم جمعیت به یک پنجم رسیده است. در صورتی که جمعیت سالخورده ایران دو برابر شده است.

نتیجه این دو عامل افزایش تعداد مجردهای سالمند در جامعه است که نیاز به مسکن را کم می‌کند.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید