ناتوانی دولت روحانی در اثبات قیمت مسکن ملی

  • صفحه اصلی
  • ناتوانی دولت روحانی در اثبات قیمت مسکن ملی
ناتوانی دولت روحانی در اثبات قیمت مسکن ملی

ناتوانی دولت روحانی در اثبات قیمت مسکن ملی

 به گزارش مهندسان شهر، دو سال پیش بود که دولت دوازدهم پس از انتقادهای فراوان به عملکرد ضعیف دولت در حوزه مسکن، تصمیم گرفت طرح اقدام ملی مسکن را در راستای رفع نیاز مسکن جوانان و کاهش اعتراضات مردمی اجرا کند. البته در آن زمان اعلام شد که قیمت تمام شده اکثر واحدها 300 تا 350 میلیون تومان خواهد بود و متقاضیان پس از واریز چند مرحله اقساط 40 میلیون تومانی، وام حدود 100 تا 120 میلیون تومانی با بازپرداخت 12 ساله دریافت خواهند کرد. حتی مسئولان اعلام کردند که تا پایان دولت بخشی از واحدها به بهره‌برداری خواهند رسید.

نکته قابل توجه موضوع اینجاست که مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند اقساط وام دریافتی از سوی بانک عامل پس از دریافت واحدهای مسکن آغاز خواهد شد اما تا به اینجای کار کل وعده‌های مسئولان در همان حد وعده باقی مانده و قیمت‌های طرح اقدام ملی مسکن روز به روز روند افزایشی به خود می‌گیرد و بسیاری از متقاضیان به فکر انصراف از ادامه راه افتاده‌اند.

با اینکه در تیر ماه سال جاری مدیران دولتی تایید کردند که وام‌های مسکن ملی به 250 میلیون تومان رسید که البته همین موضوع اعتراضات گسترده متقاضیان را به همراه داشت ولی گویا 250 میلیون تومان وام هم کفاف هزینه ساخت مسکن ملی را نداد و مجدداً تصمیمی در راستای افزایش وام‌های مسکن ملی گرفته شده است. موضوعی که قطعاً سبب اعتراض متقاضیان این طرح خواهد شد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید