نشست بررسی اعتراضات شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه با حضور کارشناسان

  • صفحه اصلی
  • نشست بررسی اعتراضات شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه با حضور کارشناسان
نشست بررسی اعتراضات شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه با حضور کارشناسان

نشست بررسی اعتراضات شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه با حضور کارشناسان

نقل از پایگاه خبری مهندسین نیوز:

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:
اعتراضات به آزمون نظام مهندسی در حال رسیدگی است
برخی شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه سازمان نظام مهندسی بیان کردند تعدادی از سوالات ایراد داشته که در این مورد، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که چندین نشست با حضور کارشناسان بمنظور بررسی اعتراضات برگزار شده گفت که روز دوشنبه نیز این موضوع مجددا پی‌گیری می گردد، اگر حقی از کسی ضایع شده باشد اعاده خواهد شد.
آزمون ورود به حرفه مهندسان سازمان نظام مهندسی که قرار بود اسفندماه سال گذشته برگزار گردد به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد و در شهریور و مهرماه امسال برگزار گردید. در این زمینه برخی شرکت کنندگان بیان کردند تعدادی از سوالات غلط و نامفهوم بوده و در این اعتراض دارند. شرکت کنندگان می گویند که دوازدهم آذرماه مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان در این زمینه قول رسیدگی داده اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.
موضوع را از محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی پی‌گیری کردیم که در این مورد بیان کرد: تا کنون ده تا پانزده نشست با نمایندگان گروه‌های معترض شرکت کننده در آزمون نظام مهندسی نشست داشته ایم و فردا ظهر نیز شخصا با تمام نمایندگان شرکت کنندگان نشستی را برگزار خواهم کرد و مباحث را جلو می بریم.
محمودزاده ادامه داد: هر ساله پس از برگزاری آزمون طبیعتا برخی افراد مباحثی در مورد پرسش ها، مطرح میکنند. برداشته‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که ترتیب اثر داده میشود و هم اکنون هم این‌گونه است. براساس آخرین صحبت‌هایی که با این افراد داشتیم در بعضی موارد حق با آنها بود و در پاره دیگر از موارد نه. ممکن است یک پرسش در یک منبع دو نوع پاسخ داشته باشد که تلاش کردیم این قبیل موارد را به نفع متقاضیان جمع بندی کنیم.
وی اظهار داشت: آزمون‌ های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی معماری بخش ‌های (نظارت و اجرا)، عمران بخش‌ های (نظارت، محاسبات و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (طراحی و نظارت)، تاسیسات برقی (طراحی و نظارت)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برگزار گردید. هر کدام از داوطلبان شرکت کننده ممکن است موضوعی یا ایرادی را مطرح کنند که با دقت بررسی و رسیدگی می گردد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با عنوان این که در برگزاری آزمون ذی نفع و ذی ضرر نیستیم، تصریح کرد: اگر حق با هریک از طرفین باشد طبیعی است که رعایت این موضوع می گردد، اما به هر حال اگر سوالی درست باشد تغییری در نتیجه حاصل نخواهد شد.
محمودزاده گفت: مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی حساسیت ویژه ای در این زمینه دارند تا حقی از کسی تضییع نشود. گروه‌های متعددی در آزمون هستند که لزوما طراح سوالات نیست. بنابراین وقتی برخی افراد نسبت به آزمون اعتراض میکنند یک گروه سومی برای بررسی اعتراضات می آیند. در هر آزمون تعدادی سوال سخت وجود دارد.
وی با عنوان این که در آزمون اخیر نمره های بالای ۹۲ درصد هم داریم، افزود: آزمون ها برای اطلاعات تخصصی مختلف طراحی و هرکس با هر توان تخصصی آزمون میدهد. یکی از مشکلات عمده در آزمون ها این است که مقررات ملی ساختمان در دانشگاه‌ها تدریس نمی گردد. لذا بعضی سوالات با دروس دانشگاهی متفاوت است. باید این مقررات را بصورت ویژه آموزش ببینند. قانون‌گذار هم می جگوید حتما باید داوطلبان سه سال حرفه آموزی ببیند که از تجارب و موضوعات اجرایی بهره مند گردند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با وسواس نسبت به آزمون نظام مهندسی برخورد میکند. به هر حال افراد می خواهند وارد حرفه ای شوند که با جان و مال مردم ارتباط مستقیم دارد. یعنی سیستم دولت بعنوان نماینده عمومی مردم در حوزه های مختلف باید به این اطمینان برسد کسانی که وارد حرفه می شوند از صلاحیت لازم و کافی برای ورود به موضوع اجرا و بازار واقعی ساختمان برخوردار باشند.
محمودزاده ادامه داد: ورود به حرفه مهندسی در ایران نسبت به دیگر کشرها بسیار آسان است و در هیچ جای دنیا به این آسانی کسی نمیتواند وارد بازار حرفه ای گردد. علت این است کسانیکه بلافاصله کسانی که پروانه میگیرند مستقیما با جان و مال مردم در ارتباط هستند. دقت در برگزاری آزمون به این علت است.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید