وام ودیعه به درد بازار اجاره نخورد

وام ودیعه به درد بازار اجاره نخورد

وام ودیعه به درد بازار اجاره نخورد

به گزارش مهندسان شهر، در حالی که ارائه کد رهگیری در تمامی معاملات مسکن طبق قانون اجباری و الزامی شده اما هستند هنوز مشاورانی که حاضر به ارائه کد رهگیری به مستاجران خود نیستند.

این روز‌ها بازار اجاره مسکن به بهانه دریافت وام ودیعه مسکن بسیار داغ شده و این در حالی است که هنوز بسیار از متقاضیان برای گرفتن این وام نتوانستند از مشاوران املاک کد رهگیری دریافت کنند.

بازار دریافت کد رهگیری این روز‌ها در بسیاری از مشاوران املاک داغ شده و همین امر خود باعث سوءاستفاده بسیاری از دلالان و سوداگران این بازار شده است به طوری که در حال حاضر شاهدیم که بسیاری از مشاوران املاک کد رهگیری به مشتریان نمی‌دهند و پس از آنکه چند روز از عقد قرارداد گذشت و مستاجر متوجه عدم ارائه کد رهگیری شد اعلام می‌کنند که باید مبلغی مجددا پرداخت کنید تا برای شما کد رهگیری صادر شد.

مشاور املاک مبلغ اضافه تر برای ارائه کد رهگیری می خواهد

براساس این گزارش در همین رابطه یکی از مستاجران که در امام زاده حسن ساکن است با بیان اینکه در مرداد ماه ما قرارداد منعقد کردیم، اما مشاور املاک با وجود آنکه کمیسیون را کامل دریافت کرد هیچ کد رهگیری ارائه نداد.

او ادامه داد: با وجود آنکه چندین بار به بنگاه مراجعه کردیم از ما درخواست ۶۰۰ هزار تومان کرده تا مجددا برای ما کد رهگیری صادر کند.

خدایی افزود: به تمامی بخش و‌ها حتی خود اتحادیه هم مراجعه کردیم، اما هیچ پاسخی در این خصوص نگرفتیم.

مالک با بنگاه برای ندادن کد رهگیری زدوبند کرده است

همچنین فاتحی یکی دیگر از مستاجران در این بخش با بیان اینکه مالک و بنگاهی با یکدیگر زد و بند کرده و مشاور املاک به ما کد رهگیری نداده است، افزود: مالکان به بهانه اینکه تصور می‌کنند شاید از آن‌ها مالیات کسر شود حاضر به دریافت کد رهگیری نیستند که این خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای ما مستاجران شده است.

منبع: تجارت نیوز


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید