وبینار چالش‌های برنامه‌ریزی و مدیریت شهری

  • صفحه اصلی
  • وبینار چالش‌های برنامه‌ریزی و مدیریت شهری
وبینار چالش‌های برنامه‌ریزی و مدیریت شهری

وبینار چالش‌های برنامه‌ریزی و مدیریت شهری

 نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد:

در این وبینار تعدادی از اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور که نقش‌های اجرایی در بحث برنامه‌ریزی‌های شهری و مطالعات جغرافیایی داشتند در موضوعات مختلفی زیرمجموعه بحث و برنامه‌ریزی شهری به ارائه مطلب پرداختند.

در بخش اول این وبینار دکتر کرامت الله زیاری، رئیس گروه برنامه‌ریزی و گسترش علوم جغرافیایی وزارت علوم گزارشی از اقدامات کارگروه علوم جغرافیایی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در زمینه برنامه‌ریزی شهری و جغرافیا و چالش‌های پیش رو را ارائه کرد.

پس از وی دکتر ابوالفضل مشکینی دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و رئیس انجمن برنامه‌ریزی شهری ایران در خصوص فعالیت‌های این انجمن در زمینه رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری و چالش های پیش رو و همچنین لزوم تاسیس سازمان نظام جغرافیایی کشور توضیحاتی مطرح کرد.

در گام سوم نیز دکتر محمد اجزاء شکوهی استاد دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر علمی کنفرانس ارائه¬ای با موضوع «آمایش شهر مشهد و ضرورت برگزاری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری» داشت.

سخنران چهارم این وبینار دکتر فرزانه ساسان¬پور، دانشیار دانشگاه خوارزمی بود که موضوع سخنرانی خود را «شکل‌گیری نظم جدید جهانی، دیستوپیا یا اتوپیا شهرهای آینده» برگزیده بود و در خصوص دو حالت قابل پیش‌بینی از آینده شهرهای جهان در پساکرونا مطالبی مطرح کرد. پس از وی نیز دکتر صدیقه لطفی استاد دانشگاه مازندران با موضوع «برنامه‌ریزی شهری پس از همه‌گیری ویروس کرونا» در خصوص الزامات برنامه‌ریزی و تبعات اجتماعی اقتصادی و زیست‌محیطی کرونا مطالبی مطرح کرد.

پایان‌بخش این وبینار نیز سخنرانی دکتر محمد رحیم رهنما، استاد دانشگاه فردوسی مشهد با عنوان «چشم‌انداز کاربرد فناوری‌های نوین در هدایت رشد شهرها» بود که شبیه‌سازی‌های انجام‌شده تغییرات کاربری اراضی در منطقه کلان‌شهری مشهد از ۲۰۰۰ تا ۲۰۳۰ میلادی را ارائه کرد.

این وبینار با حمایت و همراهی شورای اسلامی و شهرداری مشهد، مرکز نوآوری شهری مشهد، مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، جهاد دانشگاهی، سازمان نظام مهندسی استان، دانشگاه آزاد واحد مشهد و دانشگاه شیراز برگزار شد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید