وصول دو میلیارد ریالی مطالبات سازمان بدون هزینه دادرسی و حق الوكاله وكيل

  • صفحه اصلی
  • وصول دو میلیارد ریالی مطالبات سازمان بدون هزینه دادرسی و حق الوكاله وكيل
وصول دو میلیارد ریالی مطالبات سازمان بدون هزینه دادرسی و حق الوكاله وكيل

وصول دو میلیارد ریالی مطالبات سازمان بدون هزینه دادرسی و حق الوكاله وكيل

نقل از مهندسین نیوز:

مسئول واحد حقوقی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از وصول دو میلیارد ریالی مطالبات چك هاي برگشتي سازمان بدون هزینه دادرسی و حق الوكاله وكيل خبر داد و تصریح کرد: این اقدام از مسیر مذاکره با بدهکاران و توجیه حقوقی آنها صورت گرفته است.
علي خان نیری در مورد وظایف این واحد بیان کرد: علاوه بر شرح وظایف قبلی با دستور رياست سازمان مقرر گردید قراردادهای سازمان با ادارات، شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف در ابتدا توسط واحد حقوقی مورد بررسی قرار گیرد و سپس تصمیم نهائی در مورد آنها گرفته شود.
مسئول واحد حقوقی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با عنوان این که در زمینه پی‌گیری پرونده های سازمان تفاهم نامه ای با کانون داوری استان منعقد شده است تا داوران تخصصی معرفي شده توسط اين سازمان پرونده های مختلف را مورد بررسی و رسيدگي قرار دهند، گفت: این اقدام به علت كاهش ورودي پرونده هاي مربوط به شهرسازي معماري و صنعت ساختمان به محاكم دادگستري و نيز تسريع در رسيدگي و رضايت مندي اصحاب دعوي و كاهش هزينه دادرسي براي اصحاب دعوي و دستگاه قضايي است.
خان نیری، با اشاره به رصد پرونده های شکایت سازمان توسط واحدحقوقی، اظهار داشت: پرونده هایی که توسط وکلای سازمان در حال بررسی بوده توسط این واحد رصد شده و پی‌گیری های لازم نیز در این زمینه صورت میگیرد.
وی از موافقت دادستان یزد با اطلاع رساني پروژه های متخلف ساختمانی توسط سازمان نظام مهندسی خبر داد و افزود: با پی‌گیری های صورت گرفته از این به بعد پروژه هایی که مقرارت ملی ساختمان یا اصول لازم برای دریافت پروانه نظام مهندسی را رعایت نکنند و توسط سازمان شناسایی گردند، رسانه ای خواهند شد تا از این طریق بتوانیم جلو تخلفات آنها را بگیریم.
مسئول واحد حقوقی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از دستور رئیس کل دادگستری استان یزد جهت هماهنگی لازم بین اداره ثبت استان، کانون رسمی دادگستری و کانون کارشناسان قوه قضاییه با این سازمان جهت صدور شناسامه فنی ملکی ساختمان خبر داد و افزود: با پی‌گیری های صورت گرفته با حضور ریاست اداره ثبت اسناد، رئیس كانون کارشناسان رسمی دادگستری و رئیس مركز کارشناسان قوه قضائیه توافقات لازم صورت گرفت و این اقدام به نتیجه رسید.
خان نیری، شرکت در نشست های شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی در راستای صیانت از حقوق سازمان، کاهش میزان جریمه محکومیت سازمان در پرونده هاي تامین اجتماعی و ورود به پرونده های تخصصی را از دیگر اقدام واحد حقوقی نظام مهندسی استان عنوان کرد.
مسئول واحد حقوقی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، در خاتمه با بیان این که تفاهم نامه دسترسی به سیستم سرای شهرداری یزد با سازمان منعقد شده است، تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه که با حضور معاون دادستان (جعفري) و نمایندگان شهرداری به امضا رسیده و شهرداری مکلف شد نسبت به ایجاد درگاه مجزا دسترسی سازمان به سیستم سرای شهرداری امکان دریافت اطلاعات مورد نياز نظارت عاليه و خدمات مهندسي رابرای سازمان سهل الوصول و ايجاد کند.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید