پذیرش بالای دانشگاه‌ها مسبب کیفیت پایین آموزش !!

  • صفحه اصلی
  • پذیرش بالای دانشگاه‌ها مسبب کیفیت پایین آموزش !!
پذیرش بالای دانشگاه‌ها مسبب کیفیت پایین آموزش !!

پذیرش بالای دانشگاه‌ها مسبب کیفیت پایین آموزش !!

پذیرش بالای دانشگاه‌ها مسبب کیفیت پایین آموزش !!

مهندسان شهر : مهندس سبکتکین شفقت ، عضو منتخب هیأت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در گفتگویی پیرامون جایگاه مهندسین در جامعه امروزی به ضمن اشاره به وضعیت سازمان نظام مهندسی ساختمان کلیه استان‌ها  ، پذیرش با ظرفیت زیاد رشته‌های مهندسی را عاملی در کیفیت پایین آموزش قلمداد کرد .

مهندس سبکتکین شفقت بیان کرد: پذیرش تعداد زیادی از دانشجویان در رشته‌های مهندسی سبب شده کیفیت آموزش در جامعه مهندسی پایین بیاید. متاسفانه وزارت آموزش عالی در سالیان گذشته برعکس وزارت بهداشت در این زمینه عمل کرده و پذیرش این رشته را بالا برده است. همین امر باعث شده تا خروجی خوبی از دانشگاه‌ها نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سازمان نظام مهندسی به عنوان یکی از بازوهای مهم کشور، تاثیرات خود را در جامعه امروز گذاشته و ساخت و سازهای بسیار خوبی در این سال‌ها انجام شده است. این سازه‌های خوب و اصولی در بلاهای طبیعی مانند زلزله به خوبی مستحکم بوده و تلفات کمی را بر جای گذاشته است. به عنوان مثال می‌توان از زلزله اخیر بندرعباس نام برد که با میزان کمی از تلفات همراه بود. این اتفاق نشان دهنده این است که روند ساخت‌وساز اصولی‌تر شده و استحکام ساختمان‌ها بیشتر از قبل شده است.

وی در ادامه انتقادی از عملکرد وزارتخانه بر سازمان نظام مهندسی داشت و باتوجه به کاهش درآمد سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها ، کار در سازمان را به‌عنوان شغل دوم مهندسان پیش بینی کرد .

 

منبع : پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید